Uitgeefconcern Sanoma gaf vandaag op Emerce eDay een presentatie over de mobiele strategie en de plannen die ze hebben met iPhone- en iPad-apps. Ook grepen ze het evenement aan om de nieuwe Autoweek-applicatie voor de iPad te lanceren. De app is inmiddels in de App Store verkrijgbaar en kost €2,99. Sanoma benadrukt dat het meer is dan een papieren magazine. De iPad-app is verrijkt met extra foto’s en video’s, 360 graden-foto’s en dergelijke. Wekelijks kun je via de app het nieuwe nummer van AutoWeek aanschaffen voor €2,99.
De app bevat een proefeditie, met onder andere rij-impressies van de Audi S5 Sportback en de Ford Focus RS 500. Je kunt ook een 360 graden-foto van de Porsche Panamera bekijken. Ongeveer de helft van de artikelen is aangepast voor de iPad.
De uitgever van Autoweek verwacht dat de iPad-app gebruikt zal worden door een iets jongere doelgroep die iets meer te besteden heeft. Audi, Renault en Mazda zijn de twee launchpartners waarmee Sanoma het magazine lanceert.
Sanoma gaf tijdens de presentatie ook een indruk in hoeverre de eerder gelanceerde iPad-apps nu gebruikt worden. Ze schatten dat er in Nederland tussen de 80.000 en 100.000 iPads in omloop zijn. De iPad-applicatie van NU.nl is 57.000 keer gedownload en krijgt nu 300.000 pageviews per dag.
Downloaden: AutoWeek (€2,99)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties