Rovio heeft enorm succes met de pas gelanceerde game Angry Birds Rio. De game is in 10 dagen tijd maar liefst tien miljoen keer verkocht. Angry Birds Rio is ontstaan uit een samenwerking van ontwikkelaar Rovio en filmstudio Twentieth Century Fox. De 10 miljoen downloads hebben betrekking op alle platformen (iOS en Android) en het gaat daarbij zowel om de gratis als betaalde versie.
Uit het Twitter-bericht “10 in 10” dat Rovio de wereld instuurde, bleek niet meteen wat ze bedoelden. Maar navraag van Mobile Entertainment leverde op, dat het inderdaad om 10 miljoen downloads in 10 dagen ging.
Een factor die het massaal downloaden van de app bemoeilijkte, was dat de Android-versie van de app aanvankelijk alleen verkrijgbaar was via de nieuwe Amazon Appstore. Pas vanaf 30 maart was de gratis versie ook in de gewone Android Market te vinden. Over de verhouding tussen de downloads is niets bekendgemaakt. Angry Birds Rio is een game met een nieuwe verhaallijn, bedoeld om de film Rio te promoten. Het bestaat uit 2 episodes met in totaal 60 levels. Net als bij de originele game kun je je scores delen via Game Center. Als je de inkomsten uit alle versies bij elkaar optelt, heeft Angry Birds al meer dan 100 miljoen dollar omzet opgeleverd.
Downloaden: Angry Birds Rio (€0,79)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties