KPN is van plan om per 1 november de data-abonnementen voor mobiel internet te wijzigen. In plaats van Mobiel Internet Snel en Mobiel Internet Zeker komt er één variant waarbij de snelheid hetzelfde blijft. Nu is het zo dat klanten bij de ene bundel extra moeten betalen en bij de andere bundel terugvallen naar een lagere snelheid, als ze de limiet overschrijden. Binnen de nieuwe bundel komen drie abonnementen met verschillende prijzen en datalimieten. Bij overschrijding van de databundel betaal je meerkosten. De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe abonnementen die op of na 1 november worden afgesloten.
KPN is ook van plan om een app te lanceren waarmee je een waarschuwing kunt krijgen als je een bepaalde hoeveelheid data hebt verbruikt. Klanten kunnen daarmee de kosten beter in de hand houden. De nieuwe abonnementenstructuur bestaat uit Basis, Extra en Premium:
- Basis: €20 per maand, 500 MB databundel, snelheid 3,6 Mbps, 4 cent per MB
- Extra: €30 per maand, 2 GB databundel, snelheid 7,2 Mbps, 1,5 cent per MB
- Premium: €45 per maand, 5 GB databundel, snelheid 7,2 Mbps, 0,9 cent per MB
Daarnaast komt er een prepaid-abonnement voor laptops en tablets. Die kun je als sim-only of met dongel aanschaffen, waarbij je 16 eurocent per MB betaalt. KPN-dochter Hi gaat de abonnementen ook aanpassen. Dat er een andere structuur nodig was, blijkt wel als je op zoek gaat naar abonnementen die je bij de KPN-dongel kunt afsluiten. Er zijn 7 varianten met verschillende limieten, prijzen en snelheden:
Voor de iPad kun je momenteel ook nog speciale iPad sim only-abonnementen afsluiten:
- KPN Mobiel Internet Basis Sim Only: €20 per maand (tijdelijk €15), een datalimiet van 500 MB en daarboven €0,18 per MB
- KPN Mobiel Internet Comfort Sim Only: €40 per maand (tijdelijk €20), een datalimiet van 1 GB en daarboven €0,18 per MB
KPN heeft eerder dit jaar al laten weten dat ze nieuwe bundels zouden invoeren en liet daarbij weten dat onbeperkt datagebruik niet meer van deze tijd is. KPN zei toen:
Mobiel internet heeft de afgelopen paar jaar echt een supervlucht genomen. Het is nu een volwassen dienst en dat behoeft een volwassen businessmodel.
Via: persbericht KPN
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties