De iPhone-applicatie van Repudo heeft vandaag een update gekregen, waarbij een groot deel van de app opeens fuchsiaroze is gekleurd. Het blijkt te gaan om een campagne van T-Mobile, waarbij je speciale Repudo-items van T-Mobile kunt vinden. De repudo’s van T-Mobile hebben bovendien een centrale plaats gekregen in de app. Relaties van T-Mobile, waaronder bloggers, kregen een fuchsiaroze siliconenhoesje toegestuurd om de aandacht te vestigen op de campagne.
Als je een iPhone of Android-toestel hebt, kun je meedoen en op jacht gaan naar de items die door T-Mobile zijn achtergelaten. Zo bleken er bij mij in de buurt twee items door T-Mobile te zijn gedropt: een muzieknummer van Anouk (dat was al een lopende campagne) en een item met de naam ‘Herman Brusselmans’ (de schrijver). Ik heb als test ook zelf een Repudo-item op mijn huidige locatie gelegd. Je kunt via Twitter of Facebook anderen daarvan op de hoogte stellen.
Downloaden: Repudo (gratis)
[flickr]set:72157627012579040[/flickr]
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Moet je bij T-mobile een abbo hebben??
@Rogier Colijn: Nee, dat hoeft niet.
Siliconenhoesje?
Leuke update maar als ik nu wat probeer op te pakken crasht de app
Gewoon niet updaten dus
Wat is dat item met de naam ‘Herman Brusselmans’ dan?
Het idee is leuk, maar dat zij ook mijn direct messages kunnen benaderen, als ik de applicatie wil gebruiken via twitter, vind ik raar. En reden voor mij de app niet uit te proberen.
Het idee is inderdaad leuk.
Maar zakelijk gezien heeft het ook een nadeel.
Als je bijvoorbeeld een leuke actie hebt die iedereen mag oppikken, verdwijnt de repudo van de kaart bij de eerste die hem oppikt, terwijl ik juist graag wil dat iedereen hem op die plek kan oppikken en niet 1 persoon.
Op deze manier blijft het een gadget, een leuk speeltje. Maar commercieel op die manier niet inzetbaar.
Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe verwijder ik de opgepikte messages weer van mijn iphone. En hoe verwijder ik door mij gedropte messages van de map?
@Peter: hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar!
Tsja… Ik snap het idee, maar ik heb sterke twijfels of de grondgedachte van repudo in de praktijk ook echt werkt.
De meerwaarde tov foursquare e.a. zou het uitwisselen van unieke objecten zijn. Meestal persoonlijk en voor een individu op die locatie ook nog eens relevant. Bij de introductieactie van t-mobile wordt Nederland virtueel vol geflyert. Dit valt niet onder de noemer uniek, persoonlijk of relevant. Ik vrees dat Repudo al snel vervalt in generiek virtueel couponboekje, waar locatie gebonden acties gepromoot worden. De gedachte van een persoonlijke noot verstopt onder een steen voor of door een vriend lijkt ineens erg ver.