Social magazine Flipboard introduceert samen met uitgevers ‘Flipboard Pages’
Het social magazine Flipboard gaat met meer uitgevers samenwerken, zo maakte het gelijknamige bedrijf achter de iPad-applicatie vandaag bekend. Enkele partners zijn ABC News, All Things D, Bon Appetit en Lonely Planet. Zij gaan gezamenlijk de nieuwe functie Flipboard Pages testen. Hiermee wordt traditionele webcontent automatisch omgezet in een iPad-vriendelijk formaat. Wanneer de lezer content van een van deze uitgevers wil bekijken, opent de Flipboard-applicatie automatisch Flipboard Pages.
De pagina’s zijn gebaseerd op HTML5, de nieuwe maar nog niet officieel vastgestelde versie van de HTML-code voor de opbouw van webpagina’s Alle content is uitgevoerd in de originele huisstijl van de partners zelf. Er is ondersteuning voor meerdere pagina’s die schermvullend kunnen worden weergegeven, waarbij het lijkt alsof je door een magazine bladert.
Daarnaast is Flipboard ook in zee gegaan met OMD, een nieuwe advertentiepartner, evenals een nieuwe adviseur op dit gebied: William R. Hearst, een veteraan in de mediawereld. OMD gaat zorgen voor advertenties die de hele pagina vullen. Merken waarmee wordt samengewerkt zijn onder meer Pepsi, Gatorade, Levi’s, Hilton Worlwide en Project (RED). De advertenties worden gedurende de proefperiode weergegeven bij artikelen afkomstig van mediapartners van Flipboard.
Voor deze nieuwe functies van Flipboard heb je overigens geen nieuwe versie van de applicatie nodig. Volgens de makers is het voldoende om de applicatie af te sluiten en opnieuw te openen. Afgelopen september kreeg de applicatie nog een uitgebreide update, waarmee het onder meer mogelijk werd om meer dan negen secties toe te voegen.
Downloaden: Flipboard (gratis)
Via: Read Write Web
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties