Vorig jaar was het Amerikaanse Consumer Reports, vergelijkbaar met de Consumentenbond, in het nieuws vanwege de de iPhone 4 en antenneproblemen. Dit was voor de organisatie zelfs reden om de iPhone 4 niet aan te raden als smartphone. Een jaar later bevestigt Consumer Reports dat er van dit probleem bij de iPhone 4S niet langer sprake is. Reden om er dit jaar wél een aanrader van te maken.
Consumer Reports schrijft dat ze de iPhone 4S in hun lab aan de nodige tests hebben onderworpen. Hieruit bleek dat de antenneproblemen van de iPhone 4 niet zijn overgeheveld naar de iPhone 4S. Een opluchting, omdat beide iPhones grotendeels hetzelfde uiterlijk delen, maar waarbij de antenneband wel compleet opnieuw is ontworpen.
Het negatieve koopadvies van Consumer Reports voor de iPhone 4 stak raar in elkaar. Hoewel de bond zijn lezers opriep om de iPhone 4 pas te kopen nadat de antenneproblemen waren opgelost, stond de iPhone volgens de organisatie wel te boek als de beste smartphone. Andere smartphones scoorden door andere gebreken nog lager.
In onze review van de iPhone 4S constateerden wij ook al dat de iPhone 4S geen last heeft van dezelfde antenneproblemen. Nu het grote Consumer Reports met zijn testapparatuur dit ook heeft bevestigd, lijkt de discussie over antennagate tot het verleden te behoren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 32 reacties