OVMelding: klachten en suggesties melden via iPhone-app
OVMelding heeft een iPhone-app gemaakt waarmee je klachten, suggesties en complimenten kunt melden bij de openbaar vervoersmaatschappijen. De vannacht verschenen app hoort bij een gelijknamige website (ovmelding.nl), waar je al langer je klachten kwijt kon. HTM, RET, GVU, GVB en allerlei andere lokale vervoersmaatschappijen worden ondersteund, net als landelijk werkende OV-bedrijven zoals Connexxion en de Nederlandse Spoorwegen. Voordat je de app kunt gebruiken zul je eerst een account moeten aanmaken. Je kunt je klacht overigens ook anoniem verzenden. Je kiest de maatschappij, de branche (bijvoorbeeld bus of tram), het vervoerstype en overige details. Vanuit de app kun je ook meteen je meldingen en je transacties bekijken. De app belooft dat je melding niet verloren gaat, terwijl dat wel gebeurt als je de melding rechtstreeks bij de vervoersmaatschappij zelf doet.
Naast de gratis app is er ook een Pro-versie van de app waarmee je geld kunt terugvragen als er een onterechte transactie op je OV-chipkaart is uitgevoerd. Dat is bijvoorbeeld het geval als je bent vergeten uit te checken. Uit statistieken op de website blijkt dat de meeste klachten binnenkomen over de NS, Breng en Connexxion.
Downloaden: OVMelding (gratis) en OVMelding Pro (€2,39)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties