iDeal Mobiel goed ontvangen bij testpanel Rabobank

iDeal Mobiel blijkt aan te slaan bij klanten van de Rabobank. De bank voerde een gebruikerstest uit met 1.000 klanten, die bij Bol.com, Thuisbezorgd en MyOrder hun bestelling afrekenden met iDeal via een app.

ideal-logoiDeal is in Nederland uitgegroeid tot een van de belangrijkste betaalmethoden, als je online iets wilt bestellen. Maar op de mobiele telefoon is het nog nauwelijks te gebruiken. Consumenten zien het echter wel zitten, zo blijkt uit een persbericht van de Rabobank. De bank schakelde 1.000 klanten in, die via een speciaal ontwikkelde applicatie afrekenen met iDeal Mobiel. Ze moeten minimaal twee bestellingen doen bij bol.com, MyOrder of Thuisbezorgd.nl en daarbij mobiel afrekenen. Dat de consumenten het mobiel afrekenen zien zitten, is niet zo verrassend: zo’n vrijwillige test trekt waarschijnlijk vooral mensen die techsavvy zijn en graag dingen uitproberen. Maar liefst 94 procent van de deelnemers vond iDeal Mobiel daarom een goede toevoeging aan het huidige aanbod van Rabobank Mobiel Bankieren.


Over de app waren de deelnemers ook te spreken: 84% gaf de app een 8 of hoger. De gebruikerstest van de Rabobank wijst ook uit, dat betalen met iDeal Mobiel leidt tot meer mobiel shoppen. Maar liefst 90% verwacht meer mobiel te gaan kopen, als de app beschikbaar is. De test met de Rabobank loopt nu een paar maanden. Het is de bedoeling dat ook de andere grote banken iDeal Mobiel gaan aanbieden, zodat het breed beschikbaar komt. Voor klanten van de Rabobank geldt, dat ze de iDeal Mobiel-functie het liefst in de bestaande Rabo Bankieren-app zien verschijnen, in plaats van een losse app. Wat de veiligheid betreft vond 68% van de deelnemers het betalen via Rabobank iDEAL Mobiel veilig. Dertien procent vindt het zelfs zeer veilig. Tijdens het gebruik krijgen deelnemers feedback wat ze aan het doen zijn in de vorm van push-berichten.

Meer info: Perscentrum Rabobank

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.