GroupDeal, gedeeltelijk eigendom van de Telegraaf Media Groep, heeft iPhone-ontwikkelaar PocketDeals overgenomen. Er zijn geen financiële details naar buiten gebracht. PocketDeals is een start-up die zich richt op mobiele kortingsbonnen en werd opgericht door de 23-jarige communicatiestudente Karen Raats. Het idee ontstond nadat ze een afstudeerscriptie over mobiele kortingsbonnen had geschreven. Karen zal bij GroupDeal verantwoordelijk worden voor mobiele commerciële activiteiten. Afgelopen zomer schreven we over de iPhone-app van PocketDeals, die momenteel vooral in Groningen te gebruiken is.

Bij PocketDeals krijg je een kortingsactie te zien, afgestemd op je locatie. Het plan is om de app op korte termijn landelijk uit te rollen. De PocketDeals-applicatie is ondanks de regionale beperkingen (vooral Groningen) toch al meer dan 28.000 keer gedownload, aldus het persbericht over de overname. Volgens oprichtster Karen Raats van PocketDeals was er interesse van meerdere partijen voor een overname, maar heeft ze voor GroupDeal gekozen vanwege het grote bereik en het adverteerdersnetwerk van medeaandeelhouder Telegraaf.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Leuk weer en bedrijfje de afgrond in. Alles wat de Telegraaf aanraakt is verdoemd. Jammer!
Ehm, ja dus? Betreft toch niet echt een nieuwswaarde? Lijkt mij meer een advertorial… Of zien jullie dit anders?
Tuurlijk zien we dit anders..
Gelukkig wel
Valt wel mee. Geen Stijl loopt nog prima
Maar daar hebben we Scoupy toch al voor?
Zelfs het sliden om een kortingsbon te gebruiken is hetzelfde.
@Jan: GeenStijl is ook al lang niet meer wat het geweest is, net als bijvoorbeeld Hyves. Die laatste is ook onderdeel van TMG.
OT: gefeliciteerd aan de bedenkers van Pocketdeal. Altijd leuk om een app groter te zien worden, nu dus zo griot dat de bedenker er een leuk centje en een leuke baan aan over heeft gehouden.
@hardinxcore: Dit is gewoon bedrijvennieuws en zou zelfs zeer inspirerend voor veel devs kunnen zijn dat je met een goed idee zomaar ineens een bak geld kunt ophalen. Dat het mogelijk niet in jouw leefwereld past wil niet zeggen dat anderen het ook niet interessant vinden. Daarbij zijn advertorials op iPhoneclub altijd als zodanig herkenbaar.. We doen daar zeker niet geheimzinnig over.