WSJ: ‘Apple verlaagt instapbedrag iAds met 100.000 dollar’

Apple zou het instapbedrag voor iAds hebben verlaagd naar 400.000 dollar. Dit is 100.000 dollar minder dan voorheen. Mogelijk heeft dit te maken met Apple's krimpende marktaandeel in de advertentiewereld.
Bastiaan Vroegop -

iAds Steve JobsApple heeft de instapprijs voor het advertentieplatform iAds verlaagd met 100.000 dollar. Om van de dienst gebruik te maken hoef je nu ‘slechts’ 400.000 dollar te betalen. Dit is niet de eerste prijsverlaging die Apple voor iAds doorvoert: in het begin werd er een bedrag van 1 miljoen dollar gevraagd van adverteerders, een bedrag dat snel werd gehalveerd. De prijsverlaging werd onthuld door een bron van de Amerikaanse nieuwssite Wall Street Journal.


Het bedrag moet betaald worden door bedrijven die willen adverteren via iAds. De instapbedragen liggen hoog, omdat adverteerders op die manier hun verbintenis met het platform garanderen. Ontwikkelaars kunnen er vervolgens voor kiezen om de advertenties te gebruiken, waardoor ze met bijvoorbeeld een gratis app toch winst kunnen maken.

De Wall Street Journal koppelt de prijsdaling van iAds met Apple’s krimpende marktaandeel in de mobiele adverentiewereld. In de Verenigde Staten zou Apple 4 procent van zijn aandeel zijn verloren. Het hoog liggende instapbedrag zou hier volgens de Amerikaanse krant wellicht mee te maken hebben.

Reacties: 8 reacties

  1. Toch leuk zo’n prijsverlaging, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op zak heb.

  2. Origineel geplaatst door Samoerai
    Toch leuk zo’n prijsverlaging, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op zak heb.

    Zeg maar gerust geen enkele dag..

  3. Ze doen in elk geval hun best om de reclame een beetje van ons weg te houden.

  4. Lijken natuurlijk absurde bedragen maar de bedragen die om gaan in het reclame circuit liegen er niet om… Als je dan ook nog is bedenkt dat je miljoenen mensen bereikt met een iPhone is t maar een peuleschilletje 😉

  5. En niet te vergeten al het werk wat apple er aan heeft ( na genoeg niks ) ze hoeven alleen maar het geld te incasseren
    als een app verkocht wordt maar blijkbaar is dat niet genoeg.

  6. Sow das een flinke korting, morgen is even kijken op mijn rekening of ik het kan missen. De dure feestmaanden staan namelijk ook weer voor de deur..

  7. Eerst 50% verlaging, nu 25%. Ik verwacht dat het bedrag nog veel lager zal zijn op niet al te lange termijn. Ik denk dat advertisers niet enkel iOS gebruikers willen bereiken. Iig niet voor deze bedragen…. Jammer, is een goed initiatief

  8. ja het is er veel goedkoper op geworden. niet dus

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.