Een vrouw heeft compensatie van Apple gekregen, nadat haar iMessage-berichten op een gestolen iPhone bleven binnenkomen. Al vanaf december is bekend dat iMessage een bug bevat, waardoor berichten blijven binnenkomen op oude iPhones, ook al heb je het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Apple beweerde onlangs dat er geen sprake is van een bug, maar voor de gebruikers is het knap onhandig. De vrouw, die alleen met de letter K wil worden aangeduid, stapte naar Apple met het probleem. Zes weken later had Apple eindelijk een oplossing gevonden. De vrouw eiste compensatie en kreeg dat, maar echt rijk werd ze er niet van. Apple bood een iPod touch aan om het goed te maken.
Het deactiveren van de simkaart of het wijzigen van het wachtwoord van haar Apple-ID werkten niet en ook de vele andere suggesties die Apple’s technische support gaf, losten het probleem niet op. De vrouw moest haar vrienden maar vertellen, dat ze haar niet langer iMessage-berichten moesten sturen. Maar dat vond de vrouw wat onpraktisch. Toen het probleem eindelijk was opgelost en de vrouw bleef aandringen op compensatie omdat haar privacy lange tijd in gevaar was gebracht, werd de vrouw doorverwezen naar de juridische afdeling van Apple. Die bood K een iPod touch aan. Een oplossing voor de iMessages-bug is er nog niet. Eén van de mogelijkheden is dat de servers van iMessage een toestel continu blijven koppelen aan een Apple ID. Daardoor komen iMessage-berichten binnenkomen op een gestolen iPhone, totdat je iMessage handmatig aan- en uitschakelt. Maar dat is bij een gestolen iPhone niet mogelijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties