Apple heeft wederom het instapbedrag voor iAds verlaagd, naar slechts 100.000 dollar. Dit stelt Ad Age. In december werd de prijs voor de reclamedienst nog naar 400.000 dollar gebracht. iAd is een dienst van Apple, waarmee ontwikkelaars reclamebanners in hun apps kunnen verwerken. Ontwikkelaars die van iAd gebruik maken zullen voortaan 70 procent van de omzet uit deze reclames ontvangen, in plaats van 60 procent zoals voorheen.
Apple probeert op deze manier vermoedelijk een groter aandeel van de advertentiemarkt te veroveren. Apple bezat in 2010 nog 19 procent van de Amerikaanse mobiele reclamemarkt, maar dit aandeel zakte afgelopen jaar naar 15 procent. Boven Apple staan onder andere Millennial Media met 17 procent en Google met 24 procent.
Het nieuwe instapbedrag zal voor kleinere adverteerders wellicht een reden zijn om van iAd gebruik te maken. Iets dat bij de lancering van de reclamedienst voor velen onmogelijk leek: toen werd er een minimumbedrag van 1 miljoen dollar gevraagd en gaf Apple strikte richtlijnen over het uiterlijk van de advertenties.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties