Apple verhoogt iAd-uitbetaling aan ontwikkelaars van 60 procent naar 70 procent

Apple heeft de uitbetaling aan ontwikkelaars bij iAd verhoogd van 60 naar 70 procent. De advertentiedienst van Apple heeft moeite om een succes te worden. Zo werd de prijs voor adverteerders al meermaals verlaagd.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

iAdOntwikkelaars die gebruikmaken van Apple’s eigen advertentienetwerk, kunnen vanaf vandaag meer geld verdienen. Apple heeft aangekondigd dat de uitbetaling aan ontwikkelaars zal stijgen van 60 naar 70 procent. Ontwikkelaars verdienen daardoor meer geld als ze de iAds in hun apps vertonen. De wijziging werd meegedeeld via Apple’s officiële developer center-webpagina en lijkt geen verband te houden met 1 april (het zou bovendien een erg saaie grap zijn). Apple’s iAd-advertentieprogramma ging in 2010 van start, maar is nog geen groot succes. De aanvankelijke instapprijs voor adverteerders van 1 miljoen dollar werd inmiddels verlaagd naar $500.000, vervolgens naar $300.000 en het meest recent naar $100.000.


Een ander punt is dat Apple hoge eisen stelde aan het uiterlijk van de reclamebanners. Buiten de Verenigde Staten waren de reclamebanners bij de lancering niet te zien, waardoor gebruikers alleen een leeg balkje zag en de ontwikkelaars geen geld verdienden.

Reacties: 6 reacties

  1. Echt net alsof het niets is 🙂

  2. Apple is opzich wel lief tegen zijn gebruikers. 🙂

  3. Misschien dat het feit dat je als ontwikkelaar straks het devicenummer niet meer mag opvragen, en dus op gebruikersniveau niet meer kan targetten positieve gevolgen voor iAds. Ik neem tenminste aan dat Apple zichzelf wat betreft het volgen van gebruikers niet aan het aan andere ontwikkelaars opgelegde houdt.

  4. In het artikel waar jullie naar verwijzen dat dateert uit februari staat dat het (toen) al verhoogd is naar 70%?!

  5. @Andreas: Klopt, dit artikel kan dus verwijderd worden.

    woensdag, 15 februari 2012 (10:36) | Bastiaan Vroegop

    Ontwikkelaars die van iAd gebruik maken zullen voortaan 70 procent van de omzet uit deze reclames ontvangen, in plaats van 60 procent zoals voorheen.

  6. Klopt, in februari liet Ad Age weten dat Apple de prijzen ging veranderen. Dit weekend heeft Apple de verandering officieel medegedeeld.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.