Mijn Hi iPhone-app toont resterende MB’s, belminuten en SMS’jes

Telecomprovider Hi heeft vandaag de iPhone-app Mijn Hi uitgebracht. Deze app laat zien hoeveel belminuten, SMS-berichten en MB's je deze maand nog binnen je abonnement mag besteden.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Mijn Hi iconAbonnees van Hi kunnen vanaf vandaag hun verbruikte belminuten, SMS’jes en MB’s bekijken vanuit de Mijn Hi iPhone-app. Hiermee wordt informatie die eerst vanuit verschillende apps te bekijken was gebundeld. Afgelopen maand introduceerde de provider Mijn Hi al, maar toen werd er alleen een Android-app uitgebracht. iPhone-gebruikers waren hierdoor aangewezen op de mobiele site.


Mijn Hi screenshotHi bracht eerder nog twee iPhone-apps uit: Hi Belstatus (gratis) en Hi MBstatus (gratis). Beide apps bieden toegang tot soortgelijke informatie die Mijn Hi Bèta biedt, maar op verschillende locaties. Mijn Hi bundelt deze informatie, zodat je op één plek terecht kunt. Hierdoor zijn de twee eerder verschenen apps niet langer nodig. Mijn Hi toont ook een overzicht van rekeningen en persoonsgegevens.

Mijn Hi laat je verbruikte SMS-berichten, belminuten en MB’s zien op een enkele pagina. Een blauwe balk laat zien hoeveel je deze maand nog mag verbruiken, terwijl een melding boven deze balk laat weten hoeveel dagen je nog hebt totdat er een nieuwe maand ingaat.

Hi verklaart tegenover iPhoneclub dat ze de app Hi Belstatus zo snel mogelijk zullen dichtzetten, omdat Mijn Hi uitgebreidere informatie biedt. Hi MBstatus blijft wel beschikbaar, gezien deze app meer inzicht biedt in internetgedrag dan Mijn Hi. Volgens Hi krijgt MBstatus binnenkort ook een update, waardoor het mogelijk wordt om je roaming-verkeer en verbruik per app te zien.

De app is op het moment enkel geoptimaliseerd voor de iPhone. Hi heeft in een bericht aan iPhoneclub laten weten dat een toekomstige update de app universeel zal maken, waardoor hij ook de resolutie van de iPad ondersteunt.

Downloaden: Mijn Hi (gratis)

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 april 2012 om 17:34
Onderwerp
Categorie
Providers

Reacties: 14 reacties

  1. Duidelijk en overzichtelijk zoals op de site zelf.
    Werkt toch een stuk beter zo ipv steeds 2 verschillende
    apps te moeten raadplegen.

  2. Werkt goed, alleen mis nog de optie wat je buiten je bundel hebt verbruikt.

  3. Staat op de site zelf ook niet vermeldt.
    Alleen te zien op je telefoonrekening.

  4. Kan zijn dat jij een ander abonnement hebt, ik kan altijd zien hoeveel ik buiten mijn bundel zit https://www.hi.nl/Mijn-Hi/Mijn-Profiel/Mijn-rekening/Mijn-Verbruik/Tonen.htm

  5. Er staat bij mij toch duidelijk in de app zelf helemaal onderaan hoeveel de kosten zijn buiten de bundel.

  6. Ik geloof je, ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
    het laatste wat bij mij op de verbruik pagina staat is wanneer mn volgende rekening komt.

  7. Is er al iets vergelijkbaars voor KPN abbo?

  8. Eerst het aanmoedigen van internet en we moeten alles met internet doen. Dit en dat. Geweldig de toekomst. En nu KPN huilen tegen de aandeelhouders dat er minder gesmst word en gebeld word en met hi moeten we nu onze MB’s in de gaten gaan houden. Waardeloos natuurlijk…

  9. Werkt ook met mijn kpn abbo. had wel een al een hi account omdat ik hiervoor hi had.

  10. @Julian: Deze optie is er wel maar wordt alleen getoond als je ook daadwerkelijk kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Zolang je binnen de bundel blijft zul je dit dus niet zien staan.

  11. Wat een waardeloze app. De Hi Belstatus app heb ik verwijderd omdat deze totaal onbruikbaar was en fouten bevatte, een slechte user experience rijker. Vol goede moed wilde ik dit nieuwe product Mijn Hi eens proberen, maar dit is wellicht nog slechter. De vormgeving is beter, maar de gebruikerservaring is bar slecht.
    Dit begint al bij het opstarten van de app: onterecht de waarschuwing “je hebt geen internetverbinding”. Bij de tweede keer starten van de app kreeg ik direct een waarschuwing “de ingevulde gegevens zijn niet juist” terwijl ik nog niets had ingegeven.
    Nadat het inloggen eindelijk gelukt is (wachten, gegevens ophalen, wachten) krijg ik een verkeerd geschaalde webinterface te zien waar elementen ontbreken, content half zichtbaar is en waar niet te interacteren valt (scrollen/pinchen werkt niet). Oke, het overzicht van resterende belminuten/MB’s is nu wel duidelijk, maar bijvoorbeeld de ‘Sleep naar beneden om te verversen’-functie werkt niet.
    Navigeren naar een andere tab?
    Telkens opnieuw gegevens ophalen, en tenslotte nog een “u heeft geen internetverbinding” melding. Wat een waardeloze app, totaal geen oog voor wat een gebruiker wil, wat zijn/haar doelen zijn en hoe hij/zij interacteert.
    KPN, ooit gehoord van User Experience/Interaction?

  12. @Pieter: Jammer te horen dat je nog niet zo tevreden bent over de MijnHi App. De foutmeldingen bij het inloggen zijn we momenteel aan het onderzoeken. Omdat we je feedback graag willen gebruiken voor het verbeteren van de MijnHi App wil ik vragen een berichtje te sturen naar de Facebook pagina van Hi (mag privé, facebook.com/Hi) en daarin aan te geven welke telefoon je hebt, welke I.O.S. versie, welk abonnement je hebt (mocht je dit niet weten dan kun je je 06nummer doorgeven zodat we het zelf kunnen zien in het systeem) en of je paar een printscreens wilt bijvoegen die jouw klachten duidelijk maken. We gaan het dan verder onderzoeken. We zien je berichtje graag tegemoet!

    Fijn weekend alvast.

  13. Ik sluit me helemaal aan bij Pieter. Ik ondervind dezelfde problemen. Wat een ergenis.
    Ergste is nog dat ik het verbruikscherm niet geheel te zien krijg. Slepen is ook een drama.
    Gaarme oude hi belstatus app weer terug.

  14. Ik heb de app bekeken na op vakantie te zijn geweest in Egypte. Mijn telefoon heb ik op Schiphol in de vliegmodus gezet en gelaten totdat ik weer thuis was. Ik schijn volgens de app gebruik gemaakt te hebben van wifi en mobielinternet. Iedere dag hetzelfde verbruik! Dit terwijl ik zelfs mijn mobiel niet heb aangeraakt en hij dus constant in de vliegmodus geeft gestaan. Of de app klopt niet of mijn tel rekening is straks onterecht superhoog!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.