Het populaire spelletje Draw Something gaat op creatieve wijze advertenties laten zien. Adverteerders kunnen ervoor kiezen om hun producten als woorden in het spel voorbij te laten komen, waarna spelers die moeten natekenen. Eén van de eerste adverteerders die hier gebruik van maakt is de NHL, die spelers verschillende hockeyvoorwerpen als tekenonderwerp voorschotelt.
Op een speciale Pinterest-pagina van de NHL kun je zien wat spelers allemaal hebben getekend voor de advertentiecampagne. Ze kregen woorden zoals Goalie, Puck en Nash voorgeschoteld.
Zynga zegt de nieuwe reclamemethode te hebben getest en kwam er achter dat spelers geen problemen hadden met termen zoals Nike, Kentucky Fried Chicken en Doritos tussen de geboden tekenonderwerpen. Terwijl spelers het onderwerp natekenen zijn ze ook veel langer bezig met het geadverteerde onderwerp dan bij bijvoobreeld een online reclamebanner.
De reclame-insteek van Draw Something is interessant, maar leent zich waarschijnlijk alleen voor bepaalde onderwerpen. Krijg je een vrij onbekend merk als onderwerp, dan kan het namelijk lastig zijn om iets anders dan de naam of het logo te tekenen. Een merk zoals Kentucky Fried Chicken biedt dan weer creatievere oplossingen, omdat je een bak kip of Colonel Sanders kunt natekenen.
Eerder deze week bleek dat het aantal dagelijkse spelers van Draw Something nog steeds afneemt. In april bleek ook al dat het aantal dagelijkse spelers lager lag, hoewel het aantal maandelijkse spelers toenam.
Downloaden: Draw Something (€1,59)
Probeerversie: Draw Something Free (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties