BlackBerry-maker RIM organiseerde onlangs een protestactie bij de Apple Store in Sydney met de boodschap ‘Wake Up’. Korte tijd werd gedacht dat Samsung achter het protest zat, maar het bleek om RIM te gaan. De BlackBerry-maker heeft de campagne nu uitgebreid met een serie advertenties in Australische kranten en een website. De boodschap “you don’t just think different, you do different” is rechtstreeks tegen Apple-gebruikers gericht. In de campagne wordt uitgelegd hoe het bedrijfsleven is veranderd en dat het niet langer gaat om mensen die pakken dragen en in cubicles werken. De campagne legt echter niet uit, hoe RIM daarin is meegegroeid. Ook wordt er geen verband gelegd met de producten die RIM verkoopt.
Volgens RIM ben je ‘in business’ als je actie onderneemt en dingen kunt laten gebeuren. Maar dat kan natuurlijk prima met een iPhone. In de VS stappen steeds meer bedrijven over van BlackBerry naar andere smartphones, met de iPhone als favoriet. In november 2011 bleek uit onderzoek van iPass dat de iPhone voor het eerst de BlackBerry heeft ingehaald als meest populaire zakelijke telefoon. Apple meldde vorig jaar al dat 93% van de Fortune 500-bedrijven de iPad gebruiken of testen en dat getal ligt op 60% voor de iPhone. Het bedrijfsleven is inderdaad veranderd maar het is de vraag of BlackBerry daar het antwoord op biedt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 28 reacties