De Nederlandse website van Apple laat nu zien wat voor garantievoorwaarden er bij een product in Nederland gelden. Hiermee komt Apple de Consumentenbond tegemoet, die Apple eerder nog verzocht om de Nederlandse garantieregeling op de site te laten zien. Consumenten zouden anders niet begrijpen waar ze precies recht op hebben. De toevoeging van de Nederlandse garantie komt wel iets later dan beloofd.
De site van Apple gaf lange tijd alleen informatie over Apple’s eigen AppleCare-garantie, iets dat leidde tot kritiek van verschillende Europese consumentenorganisaties. Onlangs voegde Apple een nieuwe pagina toe, waarop het verschil tussen Apple’s eigen garantie en de officiële Europese garantieregeling is. De Consumentenbond was alleen nog niet tevreden: in Nederland zouden er weer andere regelingen bestaan, die niet door de site worden uitgelicht. Apple beloofde aan de Consumentenbond dat de Nederlandse voorwaarden uiterlijk half april aan de site zou toevoegen, maar deed hier uiteindelijk wat langer over.
De nieuwe pagina beschrijft hoe de garantieperiode bij een product niet binnen Nederland is vastgesteld. Consumenten zouden binnen de afgesproken periode een product kunnen terugbrengen als hij niet naar redelijke verwachtingen functioneert. Er zou dan geen sprake zijn van bijkomende kosten.
Meer informatie: Apple producten en Nederlands consumentenrecht (officiële Apple-site)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 19 reacties