De betaalde versie van Song Pop is zojuist opgedoken in de App Store voor de iPhone, iPod touch en iPad. Het is dezelfde online muziekquiz waarin je zo snel mogelijk liedjes raadt tegen een online tegenstander, maar dan vrij van reclame. Daarnaast kan je maximaal 40 potjes hebben openstaan in plaats van 20 en zijn de muziekclips volgens ontwikkelaar FreshPlanet uitgevoerd in een hogere audiokwaliteit. De betaalde versie kost 1,59 euro, maar eigenlijk ontbreekt het aan een eigenschap die we graag hadden willen zien.
Hoe leuk het raden van muziek tegen vrienden en bekenden ook is: omdat elke speler start met dezelfde gratis zes muziekgenres (jaren ’80 hits, classic rock, ballades, today’s hits, jaren ’90 alternatief en moderne rap), hoor je al snel tig keer dezelfde muziekfragmenten waarna je in moordtempo de juiste van de vier getoonde antwoorden moet drukken. Voor elke gewonnen ronde van vijf fragmenten krijg je drie munten, voor elke verloren één. Een nieuw muziekgenre kopen kost maar liefst 249 munten en dat laat dus wel even op zich wachten. Het zou niet zozeer schappelijk zijn om extra genres aan betaalde spelers te doneren, maar wel zeer wenselijk.
De online muziekquiz waarin je rondes wint van je tegenstander en die in een voetbalstand worden bijgehouden, wist nog sneller een groot publiek te bereiken dan het online tekenspelletje Draw Something al eerder was gelukt. Daarbij had Song Pop beslist baat van de aanbeveling van Facebook-directeur Mark Zuckerberg. De gratis versie van Song Pop telt 219 waarderingen in de App Store met een gemiddelde score van 4 sterren. Het is niet weg te slaan uit de top 10 meest gedownloadde gratis iPhone-apps. Op iPhoneclub schreven we al eerder een uitgebreide impressie over Song Pop.
Downloaden: Song Pop Premium (€1,59, universele app)
Ook genoemd: Song Pop (gratis met reclame, universele app)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties