MijnKPN wegens beveiligingsproblemen uit App Store gehaald

KPN heeft de MijnKPN-app uit de App Store gehaald, toen bleek dat verschillende klanten de persoonsgegevens van andere gebruikers konden inzien. Mensen die de app eerder al hebben geïnstalleerd kunnen hem op het moment ook niet gebruiken, omdat het niet meer mogelijk is om in te loggen. Ook de Android-versie van de applicatie is tijdelijk […]
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

MijnKPNKPN heeft de MijnKPN-app uit de App Store gehaald, toen bleek dat verschillende klanten de persoonsgegevens van andere gebruikers konden inzien. Mensen die de app eerder al hebben geïnstalleerd kunnen hem op het moment ook niet gebruiken, omdat het niet meer mogelijk is om in te loggen. Ook de Android-versie van de applicatie is tijdelijk niet te gebruiken.

Afgelopen zondag wees Twitter-gebruiker @Sigtermans er nog op dat hij de klantgegevens van iemand anders vanuit de app te zien kreeg. Volgens Tweakers kwam er twee weken geleden één soortgelijke klacht binnen, maar toen werd er van uitgegaan dat het probleem incidenteel was.

De precieze oorzaak van het probleem lijkt nog niet bekend. KPN kan daarom ook nog niet bevestigen wanneer het probleem is opgelost. Wil je graag je abonnements- en verbruiksgegevens bekijken, dan kan dit op het moment nog steeds via KPN’s website.

Informatie

Laatst bijgewerkt
14 september 2016 om 21:35
Onderwerp
Categorie
Providers

Reacties: 2 reacties

  1. Ik heb KPN hier ook al eens op gewezen… Ik was in een KPN winkeltje, en de medewerker deed het af als fout van mij. Arrogant clubje dat KPN, blij dat ik er (met alles) weg ben!

  2. Hetzelfde probleem gehad een paar jaar geleden. Ben er een half jaar mee bezig geweest omdat ik de gegevens van een ander zag op de inlogpagina van KPN. Uiteindelijk kwam ik bij een techneut die vertelde dat de databases van KPN en HetNet zijn samengevoegd met hun fusie. Tijdens het ontdubbelen zijn er blijkbaar toch een paar overgebleven. Bleek dat mijn “dubbel” hetzelfde mailadres had, echter andere extensie @hetnet ipv @kpn o.i.d.
    Ze kregen het maar niet opgelost mede omdat hun database beheer naar het buitenland (India?) is verhuist en de communicatie nogal lastig was. Iedereen van KPN die je aan de lijn krijgt vind het vreemd, niemand wist de oplossing, iedereen stuurt het door naar de backoffice en zelfs daar wisten ze er geen raad mee.
    Ik heb zelf het probleem opgelost door mijn abonnement op te zeggen. Dit klinkt gewoon als een grap, maar echt: een half jaar lang. Nu XS4all. Aanrader.