
Twitter laat niet langer zien welke apps van derden je gebruikt
Apps zoals Tweetbot, Hootsuite, Twitterrific en ander Twitter-apps zullen niet langer genoemd worden door Twitter. Als je Twitter-berichten leest via de website Twitter.com kreeg je voorheen onder elk bericht te zien welke app of dienst was gebruikt. Dat leverde gratis reclame op voor apps, want als Justin Bieber berichten plaatst met UberTwitter, gaan zijn fans ook even kijken wat voor app dat is. Twitter was al bezig om apps van derden het leven moeilijker te maken, door een maximum aantal gebruikers in te stellen. Het niet meer noemen van alternatieve apps is een volgende stap om vooral de eigen apps naar voren te schuiven.
In de mobiele app van Twitter werd de gebruikte Twitter-client al niet meer genoemd. Op de website is het nu ook doorgevoerd. Als reden meldt Twitter dat het “onderdeel is van onze voortdurende inspanningen om tweets te versimpelen en de nadruk te leggen op de inhoud die wordt gedeeld”. Twitter wil dat mensen meer gebruik maken van de eigen apps, om beter advertentie-inkomsten te kunnen genereren. Ontwikkelaars moeten voldoen aan nieuwe eisen en mogen maar een gelimiteerd aantal gebruikers bedienen. Linkedin, Instagram en Tumblr kregen al eerder te maken met het inperken van de mogelijkheden. Binnenkort gelden de nieuwe API-regels voor alle ontwikkelaars die een Twitter-app willen maken. Daardoor wordt het ontwikkelen van Twitter-apps door derden minder aantrekkelijk. De beperkingen hebben geleid tot boze reacties met de hashtag #OccupyTwitter.
De iPhone-versie van Twitter noemt sinds juli niet meer welke client je gebruikt. In de update die verscheen noemde Twitter slechts twee nieuwe functies: eindeloos scrollen en verbeterde pull-to-refresh. Maar oplettende lezers zagen al snel dat je niet langer kon afleiden welke app iemand gebruikte.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik ben geen fanatieke twitter-gebruiker, maar als ik deze berichten hoor klinkt het niet goed. Zover ik zie heeft twitter niet een juist verdien model. Ze proberen naar mijn idee met deze aanpassingen de focus meer op hun zelf te houden en te zorgen alleen zij geld kunnen verdienen met reclame en dergelijke.
In mijn ogen komt het zeer onvriendelijk over hoe ze met ontwikkelaars omgaan, noch het idee dat gebruikers bepaalde apps niet meer kunnen downloaden en vast zitten aan de apps van twitter.
Ik denk het laatste wat je wil is dat gebruikers een slechte smaak krijgen van je product. Als je verdien model niet op een andere manier opgezet kan worden heb ik duidelijk vraagtekens over de toekomst van twitter.
Twitter is aan het veranderen van een frivool en vrij netwerkje van geeks in een monsterlijk sociaal netwerk waar iedereen van baalt. In plaats van het gebruiken omdat het leuk is, gaat iedereen het gebruiken omdat iedereen het gebruikt.
En in plaats van apps te maken waardoor je Twitter wíl gebruiken, zoals Tweetbot, Twitterriffic en destijds Tweetie, maakt Twitter alles saai, lelijk, inconsistent en ronduit teleurstellend.
Ze kunnen beter beginnen zelf apps te maken die het halen bij wat kleine teams vanuit huis beter doen. Op deze manier zaken doen is zo dom, zeker op internet waar zoiets dus niet ongezien blijft.
Wat is Justin Bieber, is dat ook een app of zo?
@glss: Hahahah
De beste reclame is de beste app. Niet geld verdienen door monopolie af te dwingen: slecht voor je reputatie en op lange termijn zelfs mogelijk dodelijk voor het Twitter netwerk t.o.v. Facebook(?)