Dat nieuwe games nog niet voor de iPhone 5 zijn aangepast, is één ding. Maar met Rayman Jungle Run was er iets bijzonders aan de hand. Het spel was namelijk beduidend grofkorreliger als je het speelde op een iPhone 5 ten opzichte van een iPhone 4S of iPhone 4. Met name rondom Rayman zelf en de Looms die je moet pakken in de levels, waren kartelrandjes zichtbaar. Een update maakt korte metten met het euvel.
De kartelrandjes zijn niet alleen verdwenen uit het razend populaire platformspel, maar het spel is ook meteen geoptimaliseerd voor de schermgrootte van de iPhone 5. Je kan het spel nu dus spelen op het grotere 4-inch scherm, wat in het geval van Rayman Jungle Run een aardig voordeel kan zijn.
In het spel raas je in moordtempo door de levels en moet je elke sprong goed timen om alle Looms onderweg op te kunnen pakken. De bonuslevels waarop je recordtijds kan neerzetten, doen er zelfs nog een schepje bovenop en veranderen op het moment dat je er doorheen rent. Dan kan een groter scherm in ieder geval geen kwaad. Andere aspecten van de update zijn dat je het spel nu als cadeau kan weggeven vanuit het menu en er is een fout uit de iCloud-synchronisatie gehaald.
Rayman Jungle Run loopt als een tierelier op de iPhone, iPod touch en iPad. Het spel staat al een tijd in de hitlijst meest verkochte apps in de Nederlandse App Store en geniet 567 beoordelingen met de maximale gemiddelde score van vijf sterren. Wij riepen het spel eerder uit tot Game van de Week en noemden het ‘misschien wel de beste platformgame op de iPhone‘.
Downloaden: Rayman Jungle Run (€2,39, universele app)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het valt me op dat, ondanks dat er al rond de 30 miljoen stuks verkocht zijn, heel veel ontwikkelaars erg traag zijn met het optimaliseren voor iPhone 5. Vraag me af waar dat door komt.
De ontwikkelaars moeten zelf ook een iPhone 5 bemachtigd hebben en het kost vervolgens tijd om hun apps te testen.
@Freek: Rond de 30 miljoen? Waar haal je die info vandaan, lijkt me namelijk erg sterk.
en nu whatsapp nog..
Je hebt gelijk; ik zat fout. Het waren er 2 miljoen in de eerste 24 uur. Daarna werd de beschikbaarheid minder dus geen idee hoeveel het er nu zijn. Wel veel in ieder geval!
@Jean-Paul Horn: Klopt helemaal. Een deel van de apps kunnen makkelijk opschalen doordat ze gewoon enkel een navigatiebalk en wat content hebben. Dan is het een kwestie van het “ik support iPhone 5” vinkje aan te zetten en de app opnieuw in te sturen.
Maar in mijn app was alles heel erg specifiek gemaakt voor de 3,5 inch resolutie. Het kostte me 3 weken om opnieuw na te denken over hoe de extra ruimte benut moet worden en de boel aan te passen (voornamelijk ook omdat ik er naast mijn fulltime job alleen ’s avonds telkens een paar uurtjes aan kan werken).
Afgelopen zondag de update ingestuurd naar Apple en nu dus inderdaad weer 7 a 8 dagen wachten tot ze het goedkeuren … Schiet allemaal niet op 🙂
Traag? Ik vind het juist in een hoger dan verwacht tempo gaan! Elke dag wel weer nieuwe updates en we zijn nog geen 4 weken onderweg. Het merendeel van de apps op mijn toestel inmiddels al geoptimaliseerd.
@sinusfiction: Dat is niet waar. Ik denk dat ik bovengemiddeld veel applicaties op mijn iPhone 5 heb staan en ik krijg echt niet elke dag nieuwe updates en zeker meer dan 50% van mijn apps is nog niet geüpdatet voor de nieuwe schermresolutie van de iPhone 5 waaronder bijvoorbeeld Whatsapp.
Ik kreeg laatst een update voor Skype en zelfs na deze update was hij nog niet geschikt voor de nieuwe resolutie. Dus er komen ook updates uit voor apps die niet zozeer te maken hebben met het geschikt maken voor iPhone 5.
@Freek: Zoals hier ook al gemeld: