
*bliep 2.0: iPhone-app van prepaid-provider niet langer mobiele website
De iPhone-app van de op jongeren gerichte Nederlandse telecomprovider *bliep heeft een grote update gehad naar versie 2.0. Die rekent af met het verwijt dat de applicatie niets anders is dan een schil om de mobiele website van *bliep. De vernieuwde applicatie staat op zichzelf en is door *bliep ontwikkeld in samenwerking met klanten Tom Freijsen (17), Robbert van Ginkel (18) en Daan Lemmen (14).

Het resulteert in een 2.0-versie die niet meer terug doet denken aan de vorige applicatie. De app verwelkomt je met niets anders dan een inlogscherm. Als je daar voorbij bent krijg je een pagina te zien met daarop je tegoed bij de provider en het aantal belminuten bovenin prominent in beeld. Daaronder kan je met drie grote knoppen het tegoed voor de dag instellen: niets gebruiken, 50 cent gebruiken (voor internet met een snelheid van 384 kbps), of een euro gebruiken (internet met een snelheid van 3,6 Mbps). De overige menuknoppen tref je onderin het scherm.
Ingewikkeld is het niet: je kan je prepaid-tegoed bij de provider – overigens opererend op het netwerk van T-Mobile – opwaarderen, het tegoed delen met een andere gebruiker, details van je tegoed zien en je belgeschiedenis bekijken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dat is mooi. Ziet er goed uit!
Als je bijna dagelijks belt, smst of internet, ben je dus al gauw 15,- per maand kwijt. Wel handig als je dat nagenoeg nooit doet en vooral gebruik maakt van wifi.
Weet iemand of dit dan ook op je iPad werkt? Normaal zet je bij Bliep je dagbeltegoed aan met een SMS, maar aangezien een iPad niet kan SMS-en werkt dat niet, en om het aan te zetten via een website moet je eerst een internetverbinding hebben, en daarvoor moet je je dagbeltegoed aanzetten…
Met m’n 41 jaar hoor ik blijkbaar tot de doelgroep jongeren; thanks, voelt goed 🙂
@Peter: werkt op iPad mits je de simkaart tbv sms even in je iPhone activeert voor die dag (of afmeldt), tenminste, zo heb ik dat op de wadden gedaan van de zomer en ging ok (al heb ik t zelden gebruikt gezien ik zelden zonder m’n iPhone ben, en dus ook Hotspot aan kan zetten; wel merkte ik dat hun provider betere dekking op t eiland leek te hebben dat mijn hoofdprovider)
@Peter: idem als reactie van Peer.
Gebruik de sim in de iPad en activeer via m’n iPhone mbov de app.
Of voor ik op stap ga activeren via Wifi thuis, even aangeven en dan weer terug zetten naar 0,00. Je hebt dan de dag gewoon gebruik.