Uit een onderzoek van Harris Interactive vinden consumenten de hoge opslagcapaciteit de meest aantrekkelijke eigenschap van de iPhone. Opslag capaciteit scoorde 37% en won nipt van de nummer twee, de quadband-functie waardoor je wereldwijd kunt bellen (36%). Pas op nummer drie staat de makkelijke gebruikersinterface (31%).
Volgens Harris Interactive hebben multifunctionele mobiele apparaten zoals de iPhone een enorme aantrekkingskracht op zo’n 31% van de markt. De overige 69% van de consumenten heeft die geavanceerde functies niet nodig en kiest liever voor een simpele oplossing.
Het onderzoek werd ondergevoerd onder 1.116 volwassenen van 18 jaar en ouder, tussen 13 en 19 februari 2007. Van deze groep was 47% bekend met de iPhone en 17% had interesse om er eentje te kopen. Van de groep die de iPhone wil kopen, zegt 9% dat ze meteen bij de lancering toeslaan. Nog eens 8% koopt de iPhone voordat hun huidige abonnement afloopt. Vervolgens is er 17% die netjes wacht op het aflopen van het abonnement. Maar liefst 40% is van plan om te wachten tot de prijs omlaag gaat.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties