iPhone-fabrikant Foxconn kampt met productieproblemen bij het maken van de iPhone 5. Dit heeft Foxconn-bestuursvoorzitter Terry Gou laten weten aan Reuters. De fabrikant zegt niet te kunnen voldoen aan de enorme vraag naar de iPhone 5. Vermoedelijk zorgen de productieproblemen voor de tekorten waar veel winkels last van lijken te hebben.
Gou zei het volgende tegenover Reuters:
Het is niet makkelijk om iPhones te maken. Het lukt ons niet om te voldoen aan de gigantische vraag.
Er zijn al langer tekenen die er op wijzen dat de iPhone 5-productie niet geheel vlekkeloos verloopt. Zo zou een verscherpte kwaliteitscontrole ervoor hebben gezorgd dat er minder iPhones worden geleverd dan normaal.
Het is in veel winkels op het moment moeilijk om de iPhone 5 te bemachtigen. Bestel je de iPhone 5 via de online Apple Store, dan duurt het drie tot vier weken totdat hij verzendklaar is. Bij een bezoek aan de Apple Store in Amsterdam word je nog steeds begroet met een bord dat er op wijst dat de iPhone 5 op het moment niet los verkrijgbaar is. Ook providers hebben nog steeds last om aan de grote vraag te voldoen, al meldde Vodafone eind vorige week aan iPhoneclub dat ze inmiddels weer voldoende kunnen uitleveren.
Hoewel de tekorten en de productieproblemen bij Foxconn met elkaar verwant lijken te zijn, speelt het grote aantal iPhones dat inmiddels is verkocht mogelijk ook mee. Bij de voorverkoop van de iPhone 5 ging de nieuwe iPhone twee miljoen keer over de toonbank binnen 24 uur. In het eerste verkoopweekend werd de iPhone 5 zo’n 5 miljoen keer verkocht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 23 reacties