David Pogue blikt in zijn blog op de New York Times terug op Macworld en geeft een samenvatting van de aankondigingen die Apple heeft gedaan. iPhone-gebruikers waren teleurgesteld dat er niets nieuws over de iPhone was aangekondigd. Per slot van rekening werd de eerste generatie iPhone ook op Macworld voor het eerst gepresenteerd, precies twee jaar geleden. Maar volgens een gesprek dat Pogue met Phil Schiller had, hoefden we eigenlijk geen iPhone-nieuws te verwachten: de iPhone-productcyclus is in juni.
Net zoals er altijd nieuwe iPods in september/oktober, producten voor het nieuwe studiejaar eind van de zomer en producten voor de feestdagen in november worden aangekondigd heeft ook de iPhone een eigen productcyclus. Dat zou betekenen dat we pas in juni een nieuwe iPhone kunnen verwachten. Toch klopt dat niet altijd: volgens de productcyclus zou in maart een nieuwe iLife moeten verschijnen, terwijl het deze keer al in januari is.
Pogue vroeg Schiller ook nog hoe het nu zit met de argumenten van Apple om niet meer aan Macworld deel te nemen. Volgens Schiller is het precies zoals in het persbericht stond (het zou raar zijn als ‘ie iets anders zou zeggen): via de fysieke Apple Stores komen veel meer mensen met Apple-producten in contact dan via een beurs. Maar er speelt ook mee dat het optuigen van een grote show in januari teveel gedoe is. Januari past niet in Apple’s productcycli – voor geen enkel product.
Pogue reist nu door naar de CES, die hij gekscherend Consumer Exhaustion Show noemt. Wij lopen daar al twee dagen rond en inderdaad – alleen het formaat van de hallen is een reden om een extra paar sportschoenen te kopen. Er circuleren hier op CES geruchten dat Apple mogelijk van plan is om volgend jaar een standruimte op CES te huren. Maar gezien de opmerkingen van Schiller is dat een tamelijk zinloos gerucht.
Via: Blog New York Times
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 27 reacties