Tapulous draait goed: break-even in december

Tapulous is goed bezig: ze gingen tussen september en december van nul inkomsten naar break-even. De nieuwste game Tap Tap Revenge II staat ook inmiddels op de rol.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

tapulousHet is niet alleen maar kommer en kwel bij ontwikkelaars. Tapulous CEO Bart Decrem heeft een e-mail aan investeerders gestuurd waarin hij ze bijpraat over de huidige stand van zaken. Het bedrijf maakt onder andere de applicaties Tap Tap Revenge, Twinkle en Tweetsville. Van Tap Tap Revenge zijn 5 miljoen stuks geïnstalleerd en het is daarmee de op twee na populairste applicatie in de App Store, na Facebook en Pandora. Tapulous heeft 100.000 betalende klanten en dankzij hen lukte het om in slechts drie maanden break-even te draaien: in september waren er nog geen inkomsten, in december was het bedrijf uit de kosten.


Op 31 december wist Tapulous nog eens $1 miljoen extra binnen te slepen, bovenop de ruim $1,8 miljoen die investeerders al in het bedrijf hadden gestoken. Is dat dan misschien de succesformule: een goed idee en een flinke zak geld er tegenaan gooien?

De rest van de e-mail beschrijft voornamelijk hoe extreem populair de App Store is en dat er niet één maar twee apparaten zijn waar Tapulous voor ontwikkelt (we hebben het vaak over de iPhone, maar de iPod touch is natuurlijk net zo belangrijk). Games zijn de meest populaire productcategorie in de App Store: na zes maanden zijn er 3x meer games in de App Store dan er voor de Nintendo DS en 5x meer games dan er voor de PSP beschikbaar zijn.

In februari gaat Tapulous een opvolger van Tap Tap Revenge uitbrengen, die simpelweg Tap Tap Revenge II heet.

Via: Techcrunch

App Store

Lees alles over de Apple App Store, de online winkel waar je apps voor iPhone, iPad, Apple Watch, Apple TV en Mac downloadt. Naast de normale softwarewinkel is er ook een Mac App Store en een speciale App Store voor de Apple Watch. Sinds maart 2024 kun je op de iPhone ook apps buiten de officiële App Store downloaden, via onder andere alternatieve appwinkels. Dit wordt ook wel sideloading genoemd.

App Store logo.

Reacties: 16 reacties

  1. Ik kijk uit naar Tap tap Revenge II want Tap tap Revenge is nu al gewoon heerlijk. Goed uitgedacht spel

  2. ZO! ik verbaas me er steeds weer over hoeveel geld het kost om zo’n simpel programma te maken 😮
    waar gaan de meeste kosten nu in zitten vraag ik me af?

  3. Origineel geplaatst door The_mastermind15
    ZO! ik verbaas me er steeds weer over hoeveel geld het kost om zo’n simpel programma te maken 😮
    waar gaan de meeste kosten nu in zitten vraag ik me af?

    Dat vraag ik me nou al langere tijd af. Als je geen Mac hebt, dan gaat daar geld aan uit. Maar voor de rest..loon :P?

  4. Tja, inrichting en bedrijfsruimte, chamber of commerce, electriciteit, gas, koffiedame(s), teveel spelletje testen, eten enzovoorts… Dus,….

  5. Origineel geplaatst door Jru
    Tja, inrichting en bedrijfsruimte, chamber of commerce, electriciteit, gas, koffiedame(s), teveel spelletje testen, eten enzovoorts… Dus,….

    Ehm $1,8 miljoen?

  6. Origineel geplaatst door Omar

    Origineel geplaatst door Jru
    Tja, inrichting en bedrijfsruimte, chamber of commerce, electriciteit, gas, koffiedame(s), teveel spelletje
    testen, eten enzovoorts… Dus,….

    Ehm $1,8 miljoen?

    Ze houden blijkbaar van duur eten:p

  7. “na zes maanden zijn er 3x meer games in de App Store dan er voor de Nintendo DS en 5x meer games dan er voor de PSP beschikbaar zijn.”

    Als iFart al een ‘game’ is ja, dan halen ze makkelijk meer dan PSP en NintendoDS, daar kost een spelletje maken meer dan 1,8 miljoen $….

  8. Wie weet hoeveel mensen er in dat bedrijf werken? Dan moeten die werknemers nog een fatsoenlijke werkplek hebben met een leuk computertje. Maar zoals in het artikel te lezen hebben ze niet 1 applicatie gemaakt maar meerdere. En denk vooruit, Tap Tap Revenge II?! Andere applicaties?! Een bedrijf kan niet blijven leven van 1 applicatie, het moet door blijven kunnen ontwikkelen. Een toekomst visie heet dat geloof ik.. Daarin zullen de meeste kosten zitten denk ik.. @The_mastermind15

  9. @Vassili – of dure koffie/dames

  10. @apoZ: En als iFart geen game is, dan halen ze het niet?

  11. @Sander: Heerlijke reactie. goeie humor

  12. …na zes maanden zijn er 3x meer games in de App Store dan er voor de Nintendo DS en 5x meer games dan er voor de PSP beschikbaar zijn.

    Juist ja, 90% er van is gewoon prut. Het leuke aan de DS en PSP is dat het een stuk beter is mede dankzij de 1st party’s (hallo, Apple? Ik heb het tegen jou). Verder ben ik ook altijd onzeker na het installeren van een app, omdat ik denk dat hij telkens gaat crashen of dat het gewoon een zeer tegenvallend product is. Bij de ‘echte’ handhelds heb je dit echter niet, omdat die namelijk alleen voor dat concept opgebouwd is.
    Dit is dezelfde situatie als me de PC en consoles, heb ik nog genoeg schijf ruimte? En de juiste specs? Installeert het programma überhaupt goed?

  13. Beetje triest eigenlijk als na zes maanden 3x meer games in de App Store dan er voor de Nintendo DS zijn en 5x meer games dan er voor de PSP beschikbaar zijn en geeneen spel is leuker nou das knap hoor. Dan hoefen die andere platformen iig niet bang te zijn voor Apple. Dat belooft heel weinig voor de toekomst.

  14. Wel jammer dat 95% van de spellen pure amateurflut is die proberen wat geld te verdienen.

    Maargoed ik had niet verwacht dat zoiets 1,8 miljoen kostte!

  15. “Het bedrijf maakt onder andere de applicaties Tap Tap Revenge en Tweetsville.”

    Tweetsville moet zijn: Twinkle?