Flipboard voor iPad nu met reclamebanners

Flipboard heeft voortaan reclamebanners. De magazine-app voor de iPad heeft door een samenwerking met Condé Nast gekozen voor banners in artikelen van The New Yorker,

flipboard ipadHet was al te mooi om waar te zijn: een gratis magazine-app die door iedereen hooggewaardeerd wordt en waarmee je artikelen van allerlei websites kunt lezen zonder reclame. Flipboard is nu stilletjes begonnen met het vertonen van reclamebanners op de pagina’s, kort nadat ze een overeenkomst hadden getekend met tijdschriftuitgeverij Condé Nast. Met Flipboard kun je een persoonlijk magazine samenstellen op basis van de sites die je graag leest. Ook Twitter- en Facebook-berichten kun je mixen, zodat er een magazine ontstaat met dingen die alleen jou interesseren. Tot nu toe had Flipboard geen manier om geld te verdienen. Er werden wel partnerships gesloten met bekende namen, maar als gebruiker was alles gratis en reclamevrij.


Toch zul je nu rekening moeten houden met banjers. Heb je The New Yorker tussen je bronnen staan, dan kan er een advertentie van American Express verschijnen. Vanaf oktober komen er reclamebanners voor het automerk Lexus, die te zien zullen zijn als je The New Yorker, Wired en Bon Appetit via Flipboard wilt bekijken. Maar er zullen ongetwijfeld nog wel meer advertenties opduiken. Een goede ontwikkeling, omdat er ook bij Flipboard gewoon brood op de plank moet komen? Of is het voor jou reden om eens naar een alternatief als Pulse of FLUD te kijken?

Downloaden: Flipboard (gratis)

Informatie

Laatst bijgewerkt
30 juli 2011 om 11:20
Categorieën
Amusement, Nieuws

Reacties: 15 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.