IKEA heeft haar iPhone-app vandaag ‘officieel’ gelanceerd. De applicatie op de iPhone waarmee je een boodschappenlijst kan samenstellen en de voorraad kan nagaan, was al langer verkrijgbaar in de App Store, maar wordt nu pas door de woongigant gecommuniceerd. Dat komt omdat er nu ook een mobiele website is uitgerold en omdat alle winkels in Nederland voorzien zijn van Wi-Fi waardoor je de app in de vestigingen kan gebruiken. Het lijkt er voorlopig echter niet op dat de applicatie snel een webshop zal worden.
In een nieuw persbericht van IKEA wijst de woonwinkel erop dat er wordt gewerkt aan een Nederlandse webshop waarin je als klant ook op internet producten als Billy, Rotan, Expedit en het Lack-tafeltje kan bestellen. Woordvoerder Mark Ogertschnig van IKEA Nederland ontkent dat de functie ook snel in de app is te vinden:
“Als we merken dat klanten sterke behoefte hebben aan een webshop in een app, kijken we ernaar. Maar nu is dat nog niet aan de orde. Een webshop zelf is al geen vanzelfsprekendheid in een land waar IKEA gevestigd is. Groot-Brittannië en Duitsland hebben er bijvoorbeeld een, Nederland binnenkort ook. Maar heel veel landen niet. We zijn nu bezig de Nederlandse webshop op te zetten, maar ik weet niet of je producten vanuit de app kan gaan kopen.”
In de iPhone-app kan je productinformatie zien, bekijk je hoe vaak een product op voorraad is en kan je een boodschappenlijstje samenstellen van meubels en accessoires die je wilt hebben. De reden dat de app nu pas wordt gecommuniceerd, is volgens Ogertschnig:
“We hebben gewacht tot we Wi-Fi in alle Nederlandse winkels hadden en de mobiele website lanceerden. We vragen klanten niet langer zelf op hun 3G-verbinding aan de slag te gaan, maar wilden de verbinding zelf faciliteren.”
Downloaden: IKEA (gratis, iPhone, iOS 4.3+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties