Labyrinth is een behendigheidsspel waarbij je een metalen kogel over een houten bord met gaten moet zien te bewegen. Valt de kogel in één van de gaten, dan moet je opnieuw beginnen, net zo lang tot het wel lukt. Dit spel was in de houten uitvoering al erg populair, dus het is goed om te zien dat er nu ook een variant voor de iPhone is, die gebruik maakt van de bewegingssensor.
Labyrinth is niet alleen een van de weinige games die de bewegingssensor gebruikt om de positie van de kogel op het scherm af te beelden, maar het is bovendien de eerste iPhone-game dat gebruikmaakt van OpenGL ES. De omzetting is gemaakt door Carl Loodberg en het resultaat is een spel dat er echt realistisch uitziet.
Downloaden en installeren kan via de vernieuwde Installer.app 3.0.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
heel leuk, maar ik kom al niet door het 2e level 😕
dit laat wel goed zien de gevoeligheid van de sensor, nu is het afwachten tot LocoRoco ge-port wordt naar de IPhone :LOL
Echt het allerbeste spel ooit! Wel jammer dat het beeldscherm af en toe knippert (alsof het stuk is), maar dat zal wel komen doordat ik nog de oude firmware heb…
Tip: Net als bij het footoos kijken kan je met je vinger door de levels bladeren!
dat flikkeren heb ik ook. Zal dat echt liggen aan de 1.0.2 firmware ?
(nog een reden om te updaten naar 1.1.1)
Zou toch kunnen dat er een iets nieuwere versie van opengl inzit ofzo?
Updaten zit ik niet zo om te springen. Ik heb nu een werkend exemplaar namelijk, en weer een lange avond zweten voor een musicstore en misschien geen geflikker… Ik weet het niet…
Bij 1.1.1 flikkert het beeldscherm zo nu en dan ook (en loopt de applicatie wel eens vast). Updaten dus (nog) niet nodig, ik verwacht dat Labyrinth zelf een update nodig heeft.