Nieuwe OHRA verzekeringsapp voor iPhone: schade melden, pechhulp zoeken en meer

Nieuwe OHRA verzekeringsapp voor iPhone: schade melden, pechhulp zoeken en meer

OHRA heeft een iPhone-app uitgebracht waarmee je verzekeringen beheert, schademeldingen en wijzigingen doorgeeft.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

autoverzekering ohraOHRA heeft een iPhone-app uitgebracht waarmee je je verzekeringen kunt beheren, schades melden en wijzigingen doorgeven. Eerder bracht OHRA al de Reishulp-app uit om tijdens pech op vakantie actie te kunnen ondernemen. Ook was er de OHRA AutoApp uit, waarmee je op basis van kenteken gegevens over een auto kunt opvragen. Deze nieuw OHRA-app is veel breder en uitgebreider. Het lijkt qua functionaliteit meer op de Interpolis Schadehulp-app. Na het invullen van je klantgegevens krijg je te zien welke verzekeringen je hebt afgesloten en kun je meteen hulp vragen.


Bij het opstarten van de app zie je een menu, zoals hieronder te zien is. ‘Mijn producten en gegevens’, ‘Wijzigingen doorgeven’ en ‘Schade melden en declareren’ zijn daarbij de opties die je het meest nodig zult hebben. Als je wilt kun je ook kijken welke andere producten OHRA heeft, maar er staan gelukkig geen grote ‘Koop nu’-knoppen bij om je zoveel mogelijk verzekeringen aan te praten. Vanuit de app kun je wel op diverse plekken bellen naar de klantenservice en er wordt bij elk product (ongeacht of je het wel of niet hebt afgesloten) uitleg gegeven hoe je wijzigingen kunt doorgeven.

Er zit nog meer in de app: advies wat je het best kunt doen bij schade, checken of er dekking is, pechhulp inschakelen en op basis van GPS zoeken naar de dichtstbijzijnde schadehulp of glasservice. Op vakantie in het buitenland kun je ook de dichtstbijzijnde ambassade zoeken en er naartoe navigeren vanuit de app. Het handige is dat alle producten en diensten bereikbaar zijn vanuit één app, waardoor het vooral makkelijk is voor mensen die meerdere verzekeringen bij OHRA hebben afgesloten. Je hoeft trouwens geen klant te zijn van OHRA, want je kunt ook zonder inloggen allerlei informatie uit de app gebruiken om adressen en telefoonnummers van schadehulp te vinden, om aangifte te doen en je bankpas te laten blokkeren. Ben je wel klant, dan kun je bijvoorbeeld bij een autoschade een foto maken met de iPhone en de schade mobiel melden. De app maakt daarbij (net als de eerder verschenen Reishulp-app) gebruik van een koppeling naar mobielschademelden.nl.

OHRA wil graag bellen

We hebben de app getest en wat opvalt is dat het er overzichtelijk en duidelijk uitziet, al krijg je soms wel een beetje de indruk dat je een website in een app zit te bekijken. Zodra je je gegevens hebt ingevoerd heb je eigenlijk alles bij de hand. Er is geen opdringerige reclame, informatie is snel te vinden en je kan ook wat aanvullende informatie over producten vinden die je nog niet hebt afgesloten. Wel is het nogal suf dat je eenvoudige wijzigingen zoals een nieuw adres niet makkelijk kunt doorgeven. Je wordt via de knop op je persoonlijke pagina doorgestuurd naar een (niet mobiel-geoptimaliseerde) webview met een linkje naar de website ohra.nl. Als je dat doet kom je op de website van OHRA terecht, waar na een blabla-verhaaltje staat dat het “heel eenvoudig telefonisch te wijzigen is”. In de rest van de app krijg je telkens het advies om de klantenservice te bellen. Ik snap het wel, want de marketingmedewerkers hebben misschien gedacht: “De klant heeft toch al een telefoon in handen, dus waarom niet even bellen? Hebben we meteen een contactmomentje!” Maar het is duur voor OHRA en vervelend voor de klant. Die moet een betaald nummer bellen, een paar minuten in de wacht hangen bij de klantenservice en daarna maar hopen dat de medewerker de wijziging goed invoert. Het is veel goedkoper en sneller als klanten simpele wijzigingen zelf via een webformulier kunnen doorgeven, net zoals op de desktop. Ik had eigenlijk verwacht dat de app dat wel zou ondersteunen.

Downloaden: OHRA (gratis, iPhone, iOS 5.0+)

https://www.youtube.com/watch?v=l-F9MgXSx9g&sns=em

Reacties: 5 reacties

  1. Het lijkt mij een handige app. Als OHRA nu snel met een update komt, zodat die min-puntjes verholpen zijn kan dit een mooie app worden.

  2. Helaas zie je alleen een overzicht van je verzekeringen. Je kunt niet zien hoe je verzekerd bent en voor welk bedrag. ( b.v inboedel of opstal)
    Voegt mijjn inziens weinig toe

  3. Werkt perfect. Na installatie kwam mijn totale pakket in beeld. Zie echter nergens een knop om uit te loggen.

  4. Origineel geplaatst door Charlie
    Het lijkt mij een handige app. Als OHRA nu snel met een update komt, zodat die min-puntjes verholpen zijn kan dit een mooie app worden.

    Hallo Charlie, bedankt voor je reactie! We zijn zeker nog aan het kijken hoe we de service naar onze klanten kunnen verbeteren en hoe we goede invulformulieren kunnen toevoegen aan de OHRA App.
    Een concrete planning kunnen we op dit moment nog niet geven.

    Origineel geplaatst door Carl
    Helaas zie je alleen een overzicht van je verzekeringen. Je kunt niet zien hoe je verzekerd bent en voor welk bedrag. ( b.v inboedel of opstal)Voegt mijjn inziens weinig toe

    Hoi Carl, bedankt voor je feedback! Het is inderdaad zo dat op dit moment het productoverzicht en de basisinformatie van een product wel worden getoond, maar de uitgebreide polisgegevens nog niet. Dit is zeker iets dat hoog op ons lijstje staat!

    Origineel geplaatst door Tom
    Werkt perfect. Na installatie kwam mijn totale pakket in beeld. Zie echter nergens een knop om uit te loggen.

    Hallo Tom, dank je wel voor je positieve reactie! Na inloggen worden de product- en persoonlijke gegevens in de OHRA App gezet. Om de meeste gegevens te zien hoef je niet meer opnieuw in te loggen. Voor het inzien van je polisgegevens moet dat wel na 30 minuten inactiviteit.
    Als je niet wilt dat je gegevens worden vastgehouden in de app, kun je voor ‘vergeet mijn gegevens’ kiezen op het scherm ‘Mijn producten en gegevens’.

  5. Ik kan niet inloggen.

    Er is geen verbinding met wifi is de melding.
    Zo zijn er meer mensen las ik op android market.
    Als er geen verbinding was kon ik dit ook niet schrijven.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.