Nieuwe OHRA verzekeringsapp voor iPhone: schade melden, pechhulp zoeken en meer
OHRA heeft een iPhone-app uitgebracht waarmee je je verzekeringen kunt beheren, schades melden en wijzigingen doorgeven. Eerder bracht OHRA al de Reishulp-app uit om tijdens pech op vakantie actie te kunnen ondernemen. Ook was er de OHRA AutoApp uit, waarmee je op basis van kenteken gegevens over een auto kunt opvragen. Deze nieuw OHRA-app is veel breder en uitgebreider. Het lijkt qua functionaliteit meer op de Interpolis Schadehulp-app. Na het invullen van je klantgegevens krijg je te zien welke verzekeringen je hebt afgesloten en kun je meteen hulp vragen.
Bij het opstarten van de app zie je een menu, zoals hieronder te zien is. ‘Mijn producten en gegevens’, ‘Wijzigingen doorgeven’ en ‘Schade melden en declareren’ zijn daarbij de opties die je het meest nodig zult hebben. Als je wilt kun je ook kijken welke andere producten OHRA heeft, maar er staan gelukkig geen grote ‘Koop nu’-knoppen bij om je zoveel mogelijk verzekeringen aan te praten. Vanuit de app kun je wel op diverse plekken bellen naar de klantenservice en er wordt bij elk product (ongeacht of je het wel of niet hebt afgesloten) uitleg gegeven hoe je wijzigingen kunt doorgeven.
Er zit nog meer in de app: advies wat je het best kunt doen bij schade, checken of er dekking is, pechhulp inschakelen en op basis van GPS zoeken naar de dichtstbijzijnde schadehulp of glasservice. Op vakantie in het buitenland kun je ook de dichtstbijzijnde ambassade zoeken en er naartoe navigeren vanuit de app. Het handige is dat alle producten en diensten bereikbaar zijn vanuit één app, waardoor het vooral makkelijk is voor mensen die meerdere verzekeringen bij OHRA hebben afgesloten. Je hoeft trouwens geen klant te zijn van OHRA, want je kunt ook zonder inloggen allerlei informatie uit de app gebruiken om adressen en telefoonnummers van schadehulp te vinden, om aangifte te doen en je bankpas te laten blokkeren. Ben je wel klant, dan kun je bijvoorbeeld bij een autoschade een foto maken met de iPhone en de schade mobiel melden. De app maakt daarbij (net als de eerder verschenen Reishulp-app) gebruik van een koppeling naar mobielschademelden.nl.
OHRA wil graag bellen
We hebben de app getest en wat opvalt is dat het er overzichtelijk en duidelijk uitziet, al krijg je soms wel een beetje de indruk dat je een website in een app zit te bekijken. Zodra je je gegevens hebt ingevoerd heb je eigenlijk alles bij de hand. Er is geen opdringerige reclame, informatie is snel te vinden en je kan ook wat aanvullende informatie over producten vinden die je nog niet hebt afgesloten. Wel is het nogal suf dat je eenvoudige wijzigingen zoals een nieuw adres niet makkelijk kunt doorgeven. Je wordt via de knop op je persoonlijke pagina doorgestuurd naar een (niet mobiel-geoptimaliseerde) webview met een linkje naar de website ohra.nl. Als je dat doet kom je op de website van OHRA terecht, waar na een blabla-verhaaltje staat dat het “heel eenvoudig telefonisch te wijzigen is”. In de rest van de app krijg je telkens het advies om de klantenservice te bellen. Ik snap het wel, want de marketingmedewerkers hebben misschien gedacht: “De klant heeft toch al een telefoon in handen, dus waarom niet even bellen? Hebben we meteen een contactmomentje!” Maar het is duur voor OHRA en vervelend voor de klant. Die moet een betaald nummer bellen, een paar minuten in de wacht hangen bij de klantenservice en daarna maar hopen dat de medewerker de wijziging goed invoert. Het is veel goedkoper en sneller als klanten simpele wijzigingen zelf via een webformulier kunnen doorgeven, net zoals op de desktop. Ik had eigenlijk verwacht dat de app dat wel zou ondersteunen.
Downloaden: OHRA (gratis, iPhone, iOS 5.0+)
https://www.youtube.com/watch?v=l-F9MgXSx9g&sns=em
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties