Apple zal waarschijnlijk iAd gebruiken om advertenties voor de nieuwe muziekdienst iRadio te verkopen. Dit heeft Bloomberg van bronnen bekend met Apple’s iRadio-plannen gehoord. Daarmee breidt Apple de advertentie-opties van iAd uit. Op het moment wordt Apple’s reclamedienst gebruikt om te adverteren in iOS-applicaties. Een groot deel van de omzet die platenmaatschappijen maken met iRadio zou wel eens in de iAd-advertenties kunnen zitten. Gisteren bleek nog dat Warner Music 10 procent van de advertentie-inkomsten krijgt, een percentage dat bij de Amerikaanse concurrent Pandora op 4 procent ligt.
Naast het toevoegen van iRadio aan de reclame-opties, zou Apple ook het één en ander gaan doen om de reclamedienst flexibeler te maken. Zo zijn adverteerders op het moment vereist om Apple bij iedere duizend keer dat een reclame wordt getoond en bij iedere klik te betalen, maar volgens de bronnen hoeven adverteerders binnenkort niet langer voor één van deze dingen te betalen. Prijzen zijn lager en inmiddels accepteert Apple advertenties van alcoholbedrijven – iets waar Steve Jobs tegen zou zijn geweest.
We hebben Apple over de jaren heen meer pogingen zien doen om iAd een aantrekkelijke advertentiemogelijkheid voor mobiele apps te maken. Het instapbedrag werd meermaals verlaagd en het uitbetaalde percentage steeg vorig jaar nog naar 70 procent.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties