Er is ophef ontstaan over de binnenkort te lanceren SlingPlayer voor de iPhone. Na het indienen van de applicatie bij de App Store maakte Sling Media bekend dat SlingPlayer alleen werkt bij de Slingbox SOLO en HD. Mensen die alvast dachten te zijn voorbereid door een Slingbox Classic of AV te kopen zitten nu met een kat in de zak. Om het leed te verzachten heeft Sling Media kortingsbonnen aangekondigd waarmee klanten goedkoper kunnen upgraden naar een SOLO of HD, maar volgens tipgever Niels werken de serienummers van Britse gebruikers niet.
Ook is nog onduidelijk of de SlingPlayer-applicatie wel in UK of Nederland uitgebracht zal worden.
Sling Media schrijft op haar website:
Sling Media is encouraging customers who own these earlier versions of Slingbox to upgrade to Slingbox SOLO or Slingbox PRO-HD to take advantage of next generation software and services that will only be supported when using the most current Slingbox and SlingLoaded products. Future software includes the highly anticipated SlingPlayer Mobile for iPhone software launching soon.
Current Slingbox functionality will not be affected if you choose not to upgrade, but software like SlingPlayer Mobile for iPhone and future services yet to be announced will only be supported for customers using Slingbox SOLO and Slingbox PRO-HD products or forthcoming SlingLoaded products.
Aanvankelijk was ook onduidelijk hoe het met de Slingbox PRO zat, omdat mensen niet de mogelijkheid wordt geboden om te upgraden naar een PRO. Uit navraag bleek dat dit apparaat wel geschikt is voor SlingPlayer Mobile for iPhone en dat je ook dan recht hebt op de $50 korting. Engadget zegt echter, dat ze eerder te horen hebben gekregen dat de applicatie ook bij oudere apparatuur gewoon werkte, dus misschien probeert Sling Media de gebruikers alleen maar op slinkse wijze te verleiden tot een upgrade.
Via: Sling Community
Tipgever: Niels
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Pfff… Gelukkig in bezit van ’n Slingbox Solo, dus ik hoop wel dat ze de app in NL uitbrengen 😉
Kan niet wachten, tijd om de software uit te proberen !
Oftwel: Hoe zet ik mijn klanten in de “Wait and See”-mode…
Nou geweldig. Word je eerst helemaal lekker gemaakt, en oooh dan maar op het laatste moment laten weten dat het tog niet gaat gebeuren.
Ik heb dus een slingbox Classic.. 😛
Dan heb je dus helaas niks aan een classic. Ik lees regelmatig mee op het forum van sling en daar zijn ze echt heel pissig. Lijkt mij ook helemaal logisch. Ik heb gelukkig een solo en een amerikaans account voordat het niet uitgebracht wordt in de ned store
En bedankt Slingmedia ! Ik heb ook een Classic en ik ga dus echt niet upgraden. Slingplayer voor Windows Mobile doet het perfect. Dan kijk ik wel via Windows Mobile naar de Slingbox.
Hier nog één. Misschien maar eens verdiepen in die upgradeprocedure ??
Helaas je doet er niks aan. Er wordt op het forum ook beweerd dat de classic wel werkt dat dit alleen verkoop truc is, of dit waar is lijkt mij niet?
Kan iemand vertellen waar de slingbox HD te koop is? ik kan ‘m momenteel alleen maar op amerikaanse sites vinden :/ Ik vraag me dan ook af of deze allen ntsc of ook pal ondersteund.
Ben ik blij, dat ik een HD heb…..
Degene op de amerikaanse sites zijn ntsc en geen pal !
Ik heb ‘m aan een HDTV sateliet receiver hangen, en dan maakt dat sowieso niet uit.
Pal zijn alleen degene uit Engeland of Nederland (UPC)
wie weet hoe je na de proef periode het abonement kunt betalen of eenmalig kopen
@ diana
Welk abonnement ?