Google was tot nu toe dé geliefde kaartendienst op de iPhone. Maar een verandering van beleid zou dat wel eens kunnen veranderen. In een blogposting heeft Google aangekondigd dat ze voortaan ‘vernieuwde adverentie-ervaringen’ zullen aanbieden in Google Maps voor iPhone, iPad en Android. Het houdt in dat er een banner onderaan het scherm verschijnt, zodra je een zoekopdracht uitvoert. De banner verschijnt in een balk die Google sinds het laatste redesign van de mobiele apps heeft ingevoerd.
In de advertentie zijn titel, advertentietekst en een linkje om een routebeschrijving op te vragen, te zien. Google toonde al kleine banners als overlay op de kaart als je een zoekopdracht uitvoerde. De nieuwe advertenties zijn zichtbaar meer aanwezig. Als gebruiker kun je tappen of vegen op een advertentie om meer informatie te zien, bijvoorbeeld foto’s, reviews, een telefoonnummer en adres. Ook kun je eventueel een Zagat-waardering te zien krijgen, als deze beschikbaar is. Amerikanen kunnen bovendien Google Offers in beeld krijgen. Er is een blogposting beschikbaar waar adverteerders meer informatie kunnen vinden.
Downloaden: Google Maps (gratis, universeel, iOS 6.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Google heeft meerdere apps en diensten die voor Apple-gebruikers interessant zijn. Bekende apps zijn Google Maps, de Google Assistent en Gmail. Bekijk in deze lijst wat Google zoal doet voor mensen met een iPhone, iPad of Mac.
- Alle Google-apps voor iPhone en iPad
- Alles over Google Maps
- Gmail instellen op iPhone en iPad
- Google Home: alles over de slimme speaker van Google
- Haal meer uit Google Foto's
- Haal meer uit Google Drive
- Haal meer uit Google Maps
- Google-account: controleer welke apparaten toegang hebben
- Alles over Google Home en Google Nest
- Google Assistent
- Alternatieven voor Google-diensten
Reacties: 36 reacties