Het is plastic, maar niet zomaar plastic. Polycarbonaat en een metalen frame moeten ervoor zorgen dat de iPhone 5c lekker aanvoelt in de hand. In een reclamefilmpje van 30 seconden krijgen we die boodschap nog eens te zien. Het is plastic, maar dan wel perfect plastic. De bouwkwaliteit, materialen en kleuropties verschijnen in beeld met de boodschap: omarm het maar. Op de achtergrond van het nieuwe spotje klinkt het muzieknummer ‘Rill Rill’ van Sleigh Bells. Geen dialoog, alleen het materiaal dat ineensmelt tot een nieuwe iPhone. De titel Plastic Perfected wijkt af van eerdere iPhone-reclames. Het richt zich uitsluitend op het product, niet op een functie zoals Siri of FaceTime. En terwijl eerdere iPhone 5-reclames meer als een overpeinzing klonken, gaat het hier gewoon weer om de funniest beste iPhone ever.
Ondertussen is de iPhone 5c steeds moeilijker leverbaar in landen waar de pre-order is gestart. In de VS worden sommige modellen pas in oktober geleverd. Vooral het simlockvrije model zonder T-Mobile-simkaart blijkt in trek en de kleuren geel en groen lopen het hardst.
https://www.youtube.com/watch?v=p8IAkbWJNfY
Maar wie kopen al die toestellen? In ieder geval zitten er weinig lezers van iCulture bij, want die gaan massaal voor de iPhone 5s. In een eerdere poll versloeg de iPhone 5s het plastic toestel met een factor 5:1. De iPhone 5c is dan ook niet voor jou en mij bedoeld, maar voor die miljoenen mensen wereldwijd die nog geen smartphone hebben, die een iPhone voorheen te duur vonden en die niet dagelijks nieuwtjes over de iPhone willen lezen. Zij lopen straks een Apple Store of een winkel van hun mobiele provider binnen, zien de kleurige iPhones naast de al even kleurige Nokia’s staan en denken: “Apple, dat is een betrouwbaar merk, laat ik die maar nemen”. Uiteindelijk wordt het toch weer een strijd tussen Apple en Microsoft.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 25 reacties