Sommige iPhone 5s-bezitters melden crashproblemen
Meerdere iPhone 5s-gebruikers zeggen last te hebben crashes bij het gebruik van apps. De iPhone wordt uit het niets opnieuw opgestart, of toont in sommige gevallen zelfs een blauw crashscherm (BSoD). Hoeveel de problemen voorkomen is nog onduidelijk, maar op de fora van iCulture, iMore, MacRumors en Apple zelf wordt door meerdere gebruikers geklaagd over de vastlopers. Hoewel niet iedere crash aan een app gekoppeld kan worden, lijkt een redelijk grote groep klagers de problemen tegen het lijf te lopen bij het gebruik van Apple’s iWork-apps.
Er is nog geen universele oplossing voor het probleem die bij iedereen werkt. Maar toch kan het bij sommige gebruikers helpen om iCloud-synchronisatie voor de betreffende apps uit te schakelen. Dit doe je via Instellingen > iCloud > Documenten/gegegevens.
Een kleine groep klagers heeft baat bij bovenstaande oplossing wat betreft iCloud-synchronisatie in iWork, maar er zouden ook zaken zoals de nieuwe 64-bits-processor in de iPhone 5s mee kunnen spelen. Apple heeft nog niet op de crashproblemen gereageerd. Er is zelfs een kans dat de problemen niet bij iedereen dezelfde oorzaak hebben en dat issues met iWork en de iPhone 5s los van elkaar staan.
De crashverhalen duiken sinds het verschijnen van de iPhone 5s in de eerste golf landen al op, maar het is lastig om te bepalen hoeveel iPhone 5s-bezitters last hebben van de vastlopers. Mensen komen vooral naar fora om hun probleem te melden, maar de talloze mensen die geen problemen ondervinden laten (uiteraard) niets van zich weten.
Tipgever: Sebastiaan
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 52 reacties