Bugfix-update iCulture-app v1.41: lange opstarttijd hopelijk opgelost
Het is de grootste nachtmerrie van een appontwikkelaar: je brengt een vernieuwde app uit, die je vooraf uitvoerig hebt getest op meerdere apparaten en dan… blijkt er iets niet goed te werken. Het overkwam ons vorige week met de iCulture-app. Meerdere mensen kregen na de update alleen nog het startscherm te zien of moesten minutenlang wachten tot het nieuws eindelijk in beeld was. De app verwijderen en opnieuw installeren verhielp bij veel mensen het probleem. In plaats van 30 of meer seconden duurde het opstarten dan nog maar een seconde of drie. Omdat onze ontwikkelaar, ons testpanel en wijzelf het probleem op al onze testtoestellen niet konden en kunnen reproduceren hebben we de iCulture-app tijdelijk uit de App Store moeten halen, om te voorkomen dat nog meer mensen de niet-helemaal-optimale update zouden installeren. Inmiddels hebben we een snelle fix beschikbaar, waarmee hopelijk het probleem met het trage opstarten is verholpen. We hebben bovendien de witte statusbalk in iOS 7 verholpen en nog wat andere kleine aanpassingen voor iOS 7 gedaan.
We hopen natuurlijk dat de grootste problemen hiermee zijn opgelost en doen ons best om de app zo soepel mogelijk te laten werken. Mocht je een negatieve review in de App Store hebben achtergelaten, dan is het helaas voor ons niet mogelijk daar persoonlijk op te reageren. We hopen op jullie sportiviteit om eventuele teleurgestelde reviews weer aan te passen zodra de app weer goed werkt. Uiteraard vinden wij dit allemaal ook zeer vervelend en zien wij liever dat de app voor iedereen soepel werkt.
Als de opstartproblemen voor jou nog niet gefixt zijn, kun je stappenplan hieronder proberen. Als alternatief kun je de app ook compleet verwijderen en opnieuw installeren. In beide gevallen blijven via iCloud – mits je dat gebruikt – je favorieten en (on)gelezen artikelen bewaard.
- Open de iOS Instellingen;
- Selecteer iCulture onderaan de pagina (afhankelijk van hoeveel apps je hebt geïnstalleerd);
- Vink de optie ‘Leeg cache bij start‘ aan;
- Vink de optie ‘Herstel alle instellingen‘ aan;
- Sluit de app via multitasking en start deze vervolgens weer op;
- De app zou nu weer snel moeten werken.
In iCulture 1.41 vind je nog steeds de vernieuwingen die we in versie 1.40 hebben doorgevoerd, zoals een snellere netwerkdetectie en beter reageren bij slechte verbindingen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 63 reacties