Om consumenten trouw te maken aan je merk, moet je zo jong mogelijk inzetten op de potentiële doelgroep, stellen marketeers. De grote Lego-stenen die Duplo heten, zijn natuurlijk al gericht op een jonge doelgroep, maar het nieuwe iPad-spel Lego Duplo Jams gaat er nog even onder. Spelen met de iPad en kennismaken met Duplo-blokken terwijl er allerlei liedjes worden afgespeeld, dat doet deze gratis applicatie.
Er zijn vijf nummers die het in het midden houden tussen pop en country, terwijl op het scherm allerlei dingen te doen zijn. In het hoofdmenu kun je op een van de rondjes klikken voor een filmpje met liedje. ‘Barnyard Serenade’ is nog het meest een echt spelletje. Je krijgt zes Memory-kaarten met Duplo-dieren erop die moeten worden omgedraaid, en elke keer als je dat lukt vallen er wat stenen uit de lucht die je op elkaar kan stapelen voor een bouwsel dat een dier voorstelt. Ongeacht hoe goed de speler het doet, ga je naar het volgende spelletje als het liedje is afgelopen.
De andere onderdelen hebben meer te maken met willekeurig het beeld aanraken dan het Memory-spel. Zo is er een trein die rijdt terwijl je op de machinist en op de trein kan drukken en onderweg één keer drie stukjes rails moet leggen om de trein verder te laten gaan. Er is ook een gedeelte in een raceauto waarbij je sneller gaat als je het beeld aanraakt. Het letterlied veréist juist veel tikken op het beeldscherm, waarna het alfabet over het scherm schiet.
Behalve de spelletjes, of eigenlijk filmpjes, bevat Lego Duplo Jams ook een Bedtime Mode. Daarin komen allerlei schaapjes langs tegen een donkere sterrenhemel onder rustige klanken. Ondertussen zweven er natuurlijk ook de nodige blokken Duplo voorbij.
Downloaden: Lego Duplo Jams (gratis, universele app)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties