Apple bevestigt WiFi-problemen van iPad

Momenteel doen op meerdere websites en fora allemaal verhalen de rondte over slechte WiFi-verbinding met de iPad. Zelfs op het forum van Apple verschijnen steeds meer van deze berichten. In eerste instantie bleef het vanaf de kant van Apple stil, maar al snel kwam Apple met een verklaring waar zij aangeeft dat er inderdaad problemen zijn met de WiFi-verbinding van de tablet.
Jeroen Reumkens - · Laatst bijgewerkt:

ipad 3gMomenteel doen op meerdere websites en fora verhalen de ronde over een slechte WiFi-verbinding op de iPad. Zelfs op het forum van Apple verschijnen steeds meer van deze berichten. In eerste instantie bleef het vanaf de kant van Apple stil, maar al snel kwam Apple met een verklaring waar zij aangeeft dat er inderdaad problemen zijn met de WiFi-verbinding van de tablet.


De problemen van de gebruikers variëren sterk. Sommigen zeggen dat ze helemaal geen verbinding kunnen maken met het netwerk nadat de tablet is opgestart, terwijl anderen juist enkel signaal ontvangen als ze heel dicht bij het draadloze toegangspunt in de buurt zijn. In het laatste geval is het nut van een draadloos netwerk natuurlijk volledig teniet gedaan. Ook zijn er nog andere gebruikers die aangeven dat ze last hebben van spontaan uitvallende netwerken, op plaatsen waar andere apparaten nog normale verbinding hebben (inclusief andere apparaten van Apple).

Apple heeft als reactie hierop een kleine supportpagina opgezet, waar de gebruikers geïnformeerd worden over het probleem. Apple geeft echter op deze pagina wel aan dat het probleem zich enkel voor doet met een specifieke router. In een FAQ op de website geeft een medewerker van Apple ook nog een aantal tips en links over hoe het probleem verholpen zou kunnen worden. Sommige zijn bruikbaarder dan anderen. Het is immers niet de bedoeling dat je naast de router moet gaan zitten met je iPad.

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.