‘Groupon dieper in de rode cijfers‘. ‘Het trucje van Groupon is uitgewerkt’. Zomaar twee nieuwskoppen van begin dit jaar, over de dienst die twee jaar geleden nog in één adem werd genoemd met het woord korting. Groupon, de website en gelijknamige iOS-apps met kortingsbonnen voor allerlei eetgelegenheden, hotels en andere verwennerij, is binnen korte tijd enorm uit de spotlight geraakt. Maar de dienst geeft zich nog niet gewonnen. De applicatie is in het nieuw gestoken op iPhone en iPad.
Groupon hanteert de nieuwe indeling voor zijn iPhone-app al een tijdje, maar in de laatste update is het uiterlijk opgefrist voor iOS 7 en klopt het plaatje helemaal. Je veegt tussen de drie pagina’s met aanbiedingen. Centraal tref je Uitgelicht met aanbiedingen afgestemd op je stad of regio, links daarvan vind je reisaanbiedingen en rechts tref je Shopping met internetaanbiedingen. Waar Groupon een tijdje geleden zijn focus op soorten aanbiedingen een beetje kwijt leek te zijn, is de opzet van de app nu kraakhelder. De update zorgt voor nieuwe lettertypes, meer rust door witte tekstvakken onder de foto’s en een witte G-knop onderin beeld. Daarmee trek je de persoonlijke pagina’s Profiel en Mijn aankopen in beeld.
Versie 2.9 van Groupon voor de iPhone geeft verder de mogelijkheid dat je aanbiedingen nu ook kan schenken aan iemand anders en moet ‘stapels’ fouten uit de app verhelpen. Jammer is dat er nog steeds geen optie is om je locatie geheel uit te schakelen als je de app niet gebruikt. Pas als je de applicatie helemaal afsluit (dubbele tik op homeknop, scherm met Groupon omhoog vegen), doet de app niet langer een beroep op je locatie.
De iPad-versie van Groupon is eveneens voorzien van een update. In Groupon HD kan je nu op aanbiedingen in de regio zoeken en dat gaat gepaard met een flip-animatie die we kennen van nieuwsapp Flipboard. De aanbiedingspagina, galerij en plaatsgebonden pagina’s zijn opnieuw ontworpen om doorheen te vegen, de featured-pagina moet nu aanbiedingen tonen die voor jou interessant zijn en je kan je favoriete aanbiedingen voorzien van een hartje. Die laatste functies ontbreken vreemd genoeg nog in de iPhone-app.
Downloaden: Groupon (gratis, iPhone, iOS 5.0+)
Downloaden: Groupon HD (gratis, iPad, 5.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Eerder deze week hadden ze de iphone 5c te koop voor 499.-. die prijs had ik nog niet eerder gezien!
Groupon wordt steeds minder interessant, met name voor de horeca. Koop je een groupon-kortingsbon van bijvoorbeeld 50% korting op een diner in een restaurant, dan krijg je bij 9 van de 10 restaurants een apart groupon-kaart of -keuzemenu voorgeschoteld van mindere kwaliteit/kwantiteit dan hetgeen je denkt verkregen te hebben. Dus in feite krijg je veel minder korting dan waar je recht op hebt! Is mij helaas te vaak gebeurd zodat ik Groupon maar links laat liggen.