De Belgische autoverkoper Ginion gebruikt iBeacons om klanten op een speurtocht te sturen op de Brusselse Autosalon. Iedere dag worden er vier iBeacons op de conferentiebeurs verstopt, die je kunt vinden met de iPhone-app geopend. Heb je de vier beacons gevonden, dan mag je de booth van Rolls-Royce en McLaren binnenlopen.
Apple introduceerde iBeacons voor het eerst in iOS 7. Sindsdien zijn bedrijven druk aan het experimenteren met de reclamemogelijkheden van de nieuwe techniek. Een iBeacon is een klein apparaatje dat via Bluetooth met je iPhone verbindt op zeer specifieke locaties. Een winkel kan hierdoor bijvoorbeeld een pushbericht sturen naar een klant bij een specifiek kledingrek. Apple gebruikt iBeacons in Amerikaanse Apple Stores om zo productspecifieke informatie te bieden.
Ginion is niet het eerste bedrijf dat met iBeacons een speurtocht organiseert: eerder deze maand deed de Amerikaanse technologiebeurs CES ongeveer hetzelfde. De eerste drie spelers die de speurtocht succesvol afrondden maakten toen kans op een prijs. Het CES-spel was voornamelijk bedoeld om bezoekers de beursvloer op te sturen, terwijl Ginion juist nieuwe klanten hoopt te trekken.
Het iBeacon-spelletje is maar voor korte tijd te spelen: de Autosalon vindt in Brussel plaats tot en met 26 januari.
Downloaden: Ginion Hunt (gratis, iPhone, iOS 7.0+)
Foto: Suzanne Gielis (cc)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties