Path krijgt iOS 7-uiterlijk, maar keren gebruikers terug?
Path heeft haar uiterlijk strakgetrokken voor iOS 7. De sociale netwerk-app voert nu een egaal rode kleur in de bovenbalk in plaats van een kleurovergang en de schuifmenu’s en vriendenlijst zijn eveneens in de stijl van iOS 7 uitgevoerd. Het is wel opmerkelijk dat Path zo laat is met de update. De applicatie met 20 miljoen gebruikers waarin je berichten en foto’s deelt met je ‘echte vriendenkring’ van maximaal 150 personen, was juist een trendsetter op het gebied van design.
Path versie 3.4 brengt nieuwe veegbewegingen met zich mee tussen de timeline en schuifmenu’s, de betaalde stickers worden wat prominenter gepresenteerd en de instellingen zijn opnieuw ingedeeld. In Berichtgeving geef je uitgebreid aan welke pushberichten je wilt ontvangen en onder je account werk je profielinformatie bij. Op die pagina koop je ook Path Premium, het prijzige abonnement van het sociale netwerk waarmee je voor 13,99 euro per jaar onbeperkt stickers en kleurenfilters voor foto’s kan gebruiken.
Path bestond een jaar toen het in november 2011 een uiterlijk kreeg dat vriend en vijand versteld deed staan. De centrale timeline met daarnaast twee menu’s die in beeld schuiven, de grote foto bovenaan pagina’s, de slaapmodus die je kon activeren om je eigen slaap te registreren en natuurlijk de speelse animatie onder de plusknop links onderin beeld. We riepen Path 2.0 eerder uit tot een van de vijf designbepalende iPhone-apps. In hoe een app eruit ziet en in hoe een app werkt.
De applicatie groeide meteen met 800 procent na het herontwerp en zag in maart 2013 nog een nieuwe gebruikersgolf toen de app een WhatsApp-achtige privéchat kreeg. De applicatie stond zelfs even op nummer één in de Nederlandse App Store, maar het succes hield geen stand. Zover bekend, heeft Path wereldwijd ongeveer 20 miljoen gebruikers. Een flink aantal, maar summier tegenover WhatsApp (430 miljoen), Viber (200 miljoen) of zelfs Snapchat, dat in iets meer dan een jaar 30 miljoen gebruikers aan zich bond. De afgelopen twee weken staat Path ongeveer op de 80ste plek van populairste gratis sociale netwerk-apps in Nederland.
Bij de vorige gróte update in maart 2013 reageerde Mark misschien wel treffend: “Path, de mooiste app die door niemand wordt gebruikt.” Of gebruikers terugkeren na de iOS 7-aanpassingen? Het valt te bezien.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Vind het heel lastig om te zeggen waar Path nou naar toe gaat. Het lijkt soms wel alsof het een beetje een identiteitscrisis heeft. Het wil Facebook én Whatsapp vervangen. Ik ben echt op zoek naar een goede vervanger van Facebook, maar zo lang mijn vriendengroep hier nog geen gebruik van maakt heeft het weinig zin nog.
Voor mi is het een gebrek dat andere mensen het niet gebruiken, waardoor ik het niet gebruik.
Sorry. Ik blijf weg.
Toch hè, ik was vroeger een grote gebruiker van de App. Nu, na de update van vorig jaar, de abonnement update, ben ik daar echt weg! Ik wil gewoon geen geld betalen voor social media.
Ik gebruik het nu al sinds 2011 en ik gebruik het niet vaak maar wel met mensen waar ik alleen privé dingen mee wil delen. Voor mij is t een uitkomst. Fb vind ik te groot en path is net ff kleinschaliger.. Waar t ook voor opgezet is. Ik blijf dus! 🙂
en abonnement?? Nooit van gehoord.. Gewoon gratis nog steeds..
Hoef er geen geld voor te betalen gelukkig. En aangezien het verder door niemand gebruikt word die ik ken, gebruik ik het puur voor de mooie filters op foto’s. Zijn vaak beter en mooier dan die van EyeEm of Instagram.
Gebruik het met veel plezier…