Nieuwe klanten van Tele2 betalen geen extra kosten meer als ze over hun datalimiet gaan. De zogenoemde buitenbundelkosten worden afgeschaft, zo laat de provider weten. Bestaande klanten betalen wel extra zodra zij buiten hun internetbundel gaan. Bij nieuwe klanten en verlengingen wordt alleen de snelheid fors omlaag geschroefd, zodat het alleen nog mogelijk is om tekstberichten te versturen. De snelheid is te laag om nog muziek en video te streamen via bijvoorbeeld Netflix, YouTube, Uitzending Gemist of Spotify.
Tele2 introduceerde afgelopen week het nieuwe NonStop-abonnement met onbeperkte bel- en sms-bundel, waarbij alleen nog een databundel wordt gekozen. Hierbij worden ook geen extra kosten in rekening gebracht voor wie buiten de bundel van internet gebruikmaakt. Tele2 trekt het nieuwe beleid nu ook door naar de bestaande SmartMix-abonnementen.
Zodra je het datalimiet overschrijdt, wordt de downloadsnelheid bij beide abonnementen verlaagd naar 64 kbps, te weinig om nog fatsoenlijk te kunnen internetten. Bij beide abonnementen kun je daarom extra data bijkopen om te voorkomen dat de downloadsnelheid naar beneden gaat. Zo betaal je voor 50 MB extra 1 euro en wie een gigabyte extra nodig heeft, betaalt eenmalig 10 euro bij.
Meer informatie: Tele2 NonStop-abonnement
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Met het idee dat het alleen voor nieuwe klanten is laat Tele2 wel weer zien wat voor een klantonvriendelijk bedrijf het is. Waarom is het niet voor bestaande klanten die al 1 jaar een abonnement hebben?
Ze waren bij mij vast aan het oefenen. Want halverwege mijn databundel, kreeg ik de melding dat ik er over heen zat en de snelheid werd terug geschroefd.
Ze snapten zelf ook niet helemaal waar dat vandaan kwam. 😉
’t is nog een kwestie van tijd, dan zijn zowel voice, sms als data ongelimiteerd tegen een vast bedrag per maand.
Van mij mag dat morgen al beginnen.
Zeker klantvriendelijk voor bestaande klanten….
Nog drie maanden en dan hoppa over baar Simyo.
dat is zuur, vorige week een abonnement afgesloten waarbij ik na mijn databundel dus wel moet bijbetalen…
jammer.
Als het binnen een week kun je er toch nog van af?
De 10 dagen bedenktijd is nog niet om of wel?
Dit heeft T-Mobile toch al jaren? Dit is waarom ik nog steeds bij T-Mobile zit! Is je data op? Dan gaan we terug naar 64kbps. Wil je weer volledig internet? Stuur een sms naar T-Mobile om voor €5 weer een hele extra gigabyte erbij te krijgen voor de huidige maand. Super!
Wet koop op afstand ?
@Jan: je kunt overstappen van smartmix 2.0 naar 3.0 door of een bundel bij te kopen of door er zo’n extra klein pakketje bij te kopen. Dat is mij gister door de klantenservice verteld en ik heb het dan ook maar meteen gedaan na twee maanden achter elkaar 90€ over mn abo gegaan te zijn.