T-Mobile houdt enquête over nieuwe My T-Mobile app

T-Mobile houdt enquête over nieuwe My T-Mobile app

My T-Mobile is gestart met een online vragenlijst over My T-Mobile 3.0 voor iPhone. De telecomprovider wil weten wat je van het design vindt.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

My T-Mobile 3.0 iPhone vragenT-Mobile is gestart met een online enquête over de nieuwe 3.0-versie van de My T-Mobile belstatus-app die binnenkort moet uitkomen voor de iPhone. Iedereen kan enkele vragen van de telecomprovider beantwoorden. De vragenlijst bevat screenshots van hoe de app eruit kan zien. Je kan op de screenshots klikken om je mening te geven over wat je ziet. Er is nogal wat ruimte voor verbetering voor T-Mobile: de huidige app heeft een gemiddelde beoordeling van twee sterren in de App Store.


Door de aanpak van T-Mobile zie je alvast screenshots van hoe de nieuwe app eruit ziet. De pagina’s zijn conform iOS 7 spierwit, maar hebben wel de roze details van de telecomprovider. Op het scherm rechts zie je dat T-Mobile je bijvoorbeeld wil aanraden een grotere bundel te nemen als je veel verbruikt. Ook zie je dat T-Mobile een hoofdmenu overweegt waarin je onderin direct je resterende minuten/ sms en datategoed ziet, inclusief het aantal dagen tot je nieuwe tegoed.

My T-Mobile hoofdmenu minimaal My T-Mobile 3.0 concept

Maar dat kan nog aangepast worden. My T-Mobile gooit zijn nieuwe applicatie dus voor de leeuwen, op een grotere schaal dan dat de concurrentie dat doet. Zo houdt Telfort bijvoorbeeld een besloten testfase voor een nieuwe versie van Telfort Belstatus. T-Mobile kiest een pad waarbij het oordeel van de besloten testgroep niet meer de leidraad is voor de nieuwe versie, vertelt Ruud Huigsloot van T-Mobile aan iCulture:

“De screenshots die je ziet zijn beoordeeld door een testgroep. Die zijn positief gestemd. Maar we willen de randjes opzoeken voor een objectiever beeld. We willen nu nagaan of hun bevindingen kloppen met wat we uit deze test kunnen leren.”

Volgens Huigsloot is de aanpak van T-Mobile geen directe reactie op de ontvangst van My Vodafone 3.0, die een erg speelse vormgeving introduceerde. Dat leidde tot grote ontevredenheid bij iCulture-lezers en in gebruikersrecensies in de App Store.

“My Vodafone heeft een gedurfd design. Wij zullen niet zover gaan. My T-Mobile bedient een grote groep klanten en het is moeilijk inschatten wat die precies willen. Met deze test hopen we na te gaan wat klanten verwachten aan de hand van analytics. Echte feedback. We kiezen in ieder geval niet voor design om het design.”

Hoelang de vragenlijst openbaar zal zijn, is nog niet bekend. T-Mobile wil My T-Mobile 3.0 eind april uitbrengen, maar het kan volgens Huigsloot zo zijn dat feedback pas in updates daarna kan worden verwerkt.

In de App Store-beoordelingen op de huidige My T-Mobile app is een tweedeling te zien. Sommige mensen zijn goed te spreken over de app, maar er is ook veel kritiek. Op het aanvragen van inlogcodes om met de app te werken, problemen met inloggen en het late verversen van de databundel en resterende minuten en sms’jes.

Directe link naar de enquête voor My T-Mobile 3.0

Reacties: 8 reacties

  1. Oké. Ben ik nu even ik dat ik bij Vodafone zit 😛 Er is ook veel kritiek op de Vodafone app, maar zo vindt ik de My Vodafone app wel véél beter dan de ’toekomstige’ My T-Mobile app.

    Ook al zo kinderlijk….

  2. Kinderlijk? Gewoon een prachtig design.

  3. T mobile kan beter een enquete houden over het bereik.

  4. Origineel geplaatst door Maurice Hooijmans
    @Zaandammer: Precies!Dat vind ik ook!

    ik snap het gezeur niet zo altijd over het bereik want ik zit al 5jaar bij t-mobile en heb nog nooit ergens last van. maar goed jullie hebben vast een andere provider en hebben en bezeren dit zeker op dingen van horen zeggen. maar goed iedere provider heeft zo zijn plus en min punten en volgens mij ging het hier om de app en niet om het wel of niet goede bereik van t-mobile 😉

  5. T-Boefile zou een geschikter naam zijn voor deze bende.
    Kon mijn abonnement maar niet opzeggen, omdat ze alsmaar graag geld wilden blijven kloppen en heb ik dus mijn incasso moeten laten blokkeren.

    Nooit meer T-Boef ile voor mij.

  6. @Sezgin: kpn is ook erg omdat ik 1 maand van te voren moest opzeggen deed ik dat ook, laatste 2 weken van te voren vroeg ik wat zal kosten als over ga naar prepiad (dat was een vraag) opzegging was verwijderd van twee weken terug. Ik zei tegen hun dat een vrasg was hun lachend oh ik heb per ongelijk verwijderd en verder kon ze niet helpen, daarna keek ik naar mij facturen via app 12 maanden was afgereknd en 13de factuur was onderweg :s je regelt alles zo goed en dan verpesten hn alles voor je. 1x had ik 95 belminuten dat wilde op krijgen dus ik belde ff naar buitenland en keek bij my kpn daar ging niks af en ik kreeg een rekening van 500+.

    Bij tmobile wilde stoppen (hele zeuren prepaid is duur als ongeluk gebeurt hun kan je mensen bereiken hallo nood oproep is gratis en je kan zonder simkaart bellen) maar dat gebeurde niet terwijl hun hadden gezegd je abo verloopt op dat datum, ik belde weer dat hun oeten stoppen en mij numer wil behouden dit keer hadden hun mij simkaart geblokkeeerd ik oest naar tmobile en betaalde 35+ en daarna moest ik weer abo opzeggen.

    Nu zijn abo 3x of 5x zo duurder voor mij nooit meer abo!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.