Misschien had je het zelf al gemerkt: de afgelopen twee dagen komen er opvallend weinig app-updates binnen via de App Store. Meerdere ontwikkelaars melden inmiddels, dat er problemen zijn met iTunes Connect, waardoor ze geen nieuwe apps en app-updates live kunnen zetten. Apple heeft op de statuspagina voor ontwikkelaars inmiddels een berichtje gezet, waarin ze het probleem erkennen. “Some users are experiencing a problem with the service listed above”, schrijft Apple.
Volgens Apple speelt het probleem sinds 1:00 uur vannacht (Nederlandse tijd). Maar volgens ontwikkelaars speelde het probleem al eerder. Dat is ook te zien aan de app-updates die op jouw iPhone of iPad staan: we hoorden van diverse mensen dat ze sinds de 18e of 19e maart geen nieuwe updates meer hebben binnengekregen.
Update 19:30 uur: Apple heeft aangegeven dat alle seinen weer op groen staan. Er komen dan ook weer diverse app-updates en nieuwe apps binnen.
Ook Nederlandse ontwikkelaars merkten dat er iets mis is bij Apple. James Tjan, de ontwikkelaar van de Marktplaats-app, meldde gisteren dat hij al zes uur wachtte op een update van zijn app:
Wie nog met smart zit te wachten op een vernieuwde Marktplaats-app: het gaat slechts om een kleine update. Het statusdashboard voor ontwikkelaars werd ingevoerd nadat het Dev Center was gehackt. Dat gebeurde in de zomer van 2013.
Meer info: System Status for Apple Developers
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties