
MijnKPN: datategoed bekijken op de iPad
De iPhone-applicatie MijnKPN heeft een update gekregen waardoor de toepassing nu ook voor de iPad is geoptimaliseerd. Zo kan je ook op Apple’s tablet je dataverbruik in de gaten houden als je een iPad-internetabonnement hebt. Je kan echter ook een mobiel abonnement invoeren, waardoor je op de iPad de statistieken van je telefoonabonnement van KPN kan nagaan. De toepassing geeft je toegang tot de laatste maandbedragen, je huidige dataverbruik en het resterende beltegoed, als dat van toepassing is.
Je kan de app in zowel de verticale als horizontale stand van de iPad raadplegen. Hoe dan ook bevindt zich aan de linkerkant van het beeld een overzicht van pictogrammen, waarmee je terecht kan bij je verbruiksgegevens, eerdere rekeningen, algemene informatie over je abonnement – zoals de looptijd, en persoonlijke informatie. Links bovenin het scherm zie je het telefoonnummer waaraan het abonnement verbonden is.
In het gebruiksoverzicht, zie je in gekleurde balken hoeveel van je maandbundel je nog te gaan hebt. Even daarboven staat hoeveel dagen je nog met je beltegoed en databundel kan/ moet doen. Als je de limiet overschrijdt, zie je in een aparte rode balk met hoeveel internetdata of hoeveel belkosten je dat hebt gedaan. Des KPN’s wordt het beltegoed weergegeven in euro en je dataverkeer in MB’s. Eveneens kan de vernieuwingsdatum van je internet verschillen van het beltegoed. Bij elkaar opgeteld maakt dat, ondanks de heldere applicatie, dat je weinig inzicht hebt over het totale kostenplaatje van een maand. Onder de beide balken worden extra kosten gelukkig wel gespecificeerd.
Downloaden: MijnKPN (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Wat het ironische is, is dat zij zelf nu zeggen dat de app iPad ondersteuning heeft, maar als je een iPad data only simkaart hebt van KPN, dan werkt de app niet. Dat hadden ze er wel bij mogen vertellen dat de iPad app geen iPad abonnement ondersteunt!
Geínstalleerd.
Werkt niet op de iPad2.
Waarom niet?
Omdat je op MijnKPN een profiel moet aanmaken.
Als je daar mobiel internet kiest en je nul zes van je iPad Prepaid kaart erin stopt, zegt hij: kies voor Prepaid. Vervolgens ga je bij de registratie een stap terug, kies je voor prepaid, en dan wordt de registratie voltooid, zónder te vragen naar je 06 mobiele internet aansluiting.
Wil je deze echter invoeren in je gegevens, dan zegt Mijn KPN (de website) ‘Dit is geen geldig KPN mobiel prepaid nummer’ en accepteert hij deze niet.
De App is dan niet gekoppeld aan een 06 die bij je iPad hoort en dus kunnen er ‘geen gegevens worden opgehaald’.
Nog leuker:
Als je via de website je tegoed opvraagt sturen ze een SMS naar je iPad. Dan krijg je een systeemmelding met twee zinnen. De bovenste zin is KPN. En de tweede zin is TEXT MESSAGE. En daaronder staat een OK knop om deze ‘mededeling’ weer weg te werken.
In het kort:
Er is voor mensen met een KPN iPad prepaid mobiel kaart GEEN ENKELE MANIER om te zien hoeveel MBs tegoed iemand nog heeft. Wat bij prepaid JUIST handig is om te weten.
Fijn. Ik was van Vodafone naar KPN gegaan voor een betere dekking maar dit gaat écht nergens over. Jammer genoeg meteen de prepaid kaart opgewaardeerd. Anders had ik m weggepleurd.
Wat een zooitje dit zeg. En dat bij een gerenommeerd bedrijf als KPN. Echt niet te doen.
Helemaal met de negatieve reacties eens. Ben van tmobile naar KPN gegaan, beloven op de site van alles.
Kan geen saldo nergens zien en mijn KPN is kennelijk niet voor mij bestemd. Opwaarderen doet ie snel, het afschrijven van de bank tenminste, maar het tegoed moet je eerst weer een klachtenformulier, voorzien van bankafschrift van en voor sturen.
Waardeloos!