‘2,8 miljoen tablet-gebruikers in Nederland, merendeel gebruikt iPad’
2,8 miljoen Nederlanders zouden inmiddels een tablet gebruiken. Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Intomart GfK. Het aantal ligt 1 miljoen hoger dan een jaar geleden. Volgens GfK hebben de meeste Nederlandse tabletgebruikers een iPad in huis. Deze Nederlandse iPad-bezitters zouden twee keer zoveel apps downloaden als bezitters van een andere tablet.
In december 2011 gebruikten 1,7 miljoen Nederlanders volgens GfK een tablet. Dit was toen 14 procent van alle Nederlanders die het internet wel eens gebruikt. Inmiddels telt Nederland 2,8 miljoen tabletgebruikers, 23 procent van alle internettende Nederlanders.
Hoeveel iPad-gebruikers Nederland precies telt, zegt GfK niet. Het onderzoeksbureau stelt alleen dat de meeste tabletgebruikers in Nederland een iPad gebruiken. Daar staat tegenover dat de YouTube-app de meest gedownloade applicatie in Nederland is, een applicatie die in iOS zit ingebouwd maar op Android ook los te downloaden is.
Volgens de cijfers van GfK zou 75 procent van de Nederlandse internetbezitters inmiddels een account op een sociaal netwerk. Facebook en Twitter zouden vanuit Nederland het vaakst worden bezocht. Dit is opmerkelijk, gezien de iPad 2 en derde generatie iPad vanaf iOS 6 zowel Facebook als Twitter geïntegreerd zullen hebben.
15 procent van de kranten- en tijdschriftlezers zou dit wel eens lezen op een tablet. In 2011 lag dit percentage op 4 procent. 24 procent gebruikt hiervoor een smartphone in 2012, terwijl dit in 2011 18 procent was.
Voor het onderzoek van GfK zijn 1.169 Nederlandsers van 13 jaar en ouder ondervraagd, een aantal dat volgens het bureau representatief is voor 12.505.000 internetters.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Logisch, de iPad werkt gewoon zoals het moet. Mensen willen een duurzaam product en niet en of ander wazig android speeltje die na een half jaar al niet meer ondersteund(lees update) wordt.
wat is daar opmerkelijk aan? heeft werkelijk niets met elkaar te maken. wat heeft het tot nu toe bezoeken van sites te maken met een feature in de toekomst?
Dat het blijkbaar inspringt op de wensen van gebruikers.
Opmerkelijk misschien niet een logische woordkeuze maar het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken!
Logisch dat de meesten eenipad hebben, Apple heeft nog steeds een voorsprong op de concurentie op het gebied van tablets. Maar er zijn inmiddels al concurenten met kwaliteitsproducten die trouwens evenvaak (ofwel evenweinig) als Apple worden geupdate. Maar het zal nog wel ff duren voordat de concurrentie een gelijkwaardig marktaandeel heeft.
En apps downloaden, tja wat vergelijkt men dan? Bij Android wordt heel veel illegale software gedownload, iets wat simpel kan zonder jailbreak oid. Bij Apple zullen de meeste gebruikers het nog steeds via de Appstore kopen. Apple heeft meer betaalde downloads, maar meer in totaal? Kun je dat uberhaubt meten?