Swipespot: Nederlandse iPad-stand is onverwacht succes
De Nederlandse ontwerper Roel Wijnterp heeft een iPad-stand ontworpen, dat een onverwacht succes werd. Wijnterp heeft sinds 2006 zijn eigen ontwerpstudio en zag in 2011 dat de iPad populair werd voor zakelijk gebruik. Hij besloot een iPad-stand te ontwikkelen, die je bijvoorbeeld in showrooms kunt gebruiken. De enthousiaste reacties uit Wijnterp’s netwerk zorgden ervoor dat het ontwerp- en testtraject niet de gebruikelijke paar maanden duurde, maar veel sneller verliep. Vlak nadat het eerste beeld online stond kwamen al de eerste bestellingen binnen.
De Swipespot iPad-stand werd versneld op de markt gebracht, vanuit een apart bedrijf dat Wijnterp had opgericht. Zelfs aan de merkbeleving en de positionering van het merk was gedacht: het moest een premium-merk worden. Dat is dan ook af te lezen aan de prijs: de goedkoopste versie van de Swipespot kost 1500 euro per stuk. Het bleek een schot in de roos, zo schrijft Sprout. Grote merken als Philips Denemarken, Coca-Cola Australië en Nespresso bleken geïnteresseerd. Een Nederlands retailketen gaat de iPad-stand in winkels plaatsen, om klanten het aanbod van de webshop te laten zien. Om niet alles zelf te hoeven regelen zijn er nu meer dan tien buitenlandse partners die de Swipespot in hun eigen regio verkopen. Tot nu toe zijn er 80 iPad-stands verkocht. Dat lijkt weinig, maar nog dit jaar moeten er al 500 stuks zijn verkocht.
Meer info: Swipespot
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties