Ster Extra: aanvullende info over tv-reclames op iPad

Ster Extra: aanvullende info over tv-reclames op iPad

Ster Extra is een tweede scherm iPad-app voor de reclameblokken op televisie. Ster Extra toont aanvullende info en koopjes en bevat leuke advertenties.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

ster extra ipadDe Ster heeft een interactieve tablet-app uitgebracht. Daarmee kunnen kijkers tijdens de reclameblokken op televisie extra informatie opvragen, voordeeltjes halen of een testproduct aanvragen. De reclameorganisatie van de publieke omroep wil de aanvullende informatie aanbieden tijdens de reclameblokken. Op andere momenten zijn er bijzondere commercials van toen en u te zien. De app is beschikbaar gesteld voor iPad en Android.


Wehkamp is één van de adverteerders die de nieuwe app wel zien zitten. De app is volgens Ster-directeur Arian Buurman bedoeld om adverteerders de kans te bieden om op een nieuwe manier in contact te komen met de kijker en aan te zetten tot actie. De acties zijn alleen op bepaalde momenten beschikbaar. Buurman belooft ook dat de app “veel fun rondom reclame” te bieden heeft.

Er zou een reden kunnen zijn om deze app niet te installeren. Recente reviewers in de App Store klagen namelijk dat de app voortdurend crasht. Die ervaring hadden wij niet (op een iPad 3). Bij het opstarten kun je je aanmelden met je Facebook-account, maar dat hoeft niet. Je kunt de app ook zonder profiel gebruiken. Vervolgens kom je op een scherm, waarop te zien is over hoeveel minuten het volgende reclameblok eraan komt. Tijdens de reclameblokken krijg je de premiums in beeld. Er is een roze pijltje onderin het scherm (die wat moeilijk te raken is vanwege het kleine aanraakoppervlak) waarmee je naar het overzicht We Love Reclame gaat, een overzicht van bijzondere reclames.

Downloaden: Ster Extra (gratis)

ster reclame ipad

Reacties: 4 reacties

  1. Bij mij op de iPad 2 geen problemen gehad. Zie eerlijk gezegd niet echt toekomst in de applicatie. Om de premiums binnen te halen moet je echt afwachten wanneer er weer een speciaal blok ingepland is. In het begin is het nog wel leuk en nieuw, maar zie mensen niet snel aftellen om reclames te mogen zien.

  2. Het idee is goed, MAAR:

    de commerciëlen, de publieke omroepen, de ster en wie ook maar moeten om tafel.
    Ze moeten vervolgens komen met 1 app of site, waarop je eenvoudig de zender selecteert waar je op dat moment naar kijkt. Vervolgens komen alle interactieve dingen van die zender voorbij en tijdens de reclame de reclame-extra’s.
    Ik zie me niet 100 verschillende apps installeren en dan zelfs tijdens de reclame nog moeten switchen van App om alles ‘interactief’ te blijven volgen.

  3. Als ik het goed begrijp is dit de ideale app voor mij want je kunt zien hoeveel minuten het nog duurt tot je naar de WC kunt, pilsje pakken, je iPad voor mail en nieuwtjes gebruiken e.d
    Verder zie ik het zinnige er niet van in.

  4. zielige poging om je bij de recameblokken te houden

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.