Hotelketen Hilton gaat een reeks iPhone-applicaties uitbrengen waarmee je kunt inchecken, roomservice bestellen, je gespaarde HHonors-punten kunt controleren en kijken waar het dichtstbijzijnde Hilton-hotel is. Er komen losse applicaties, die overigens wel met elkaar samenwerken. Dat heeft ermee te maken dat Hilton meerdere hotelketens beheert, elk met een ander serviceniveau. De functionaliteit van de applicaties wisselt daarom ook. Hilton, Embassy en Doubletree krijgen een functie ‘Request Upon Arrival’ waarmee je roomservice kunt bestellen nog voordat je bent ingecheckt. Bij de ketens Conrad, Hampton, Homewood en Hilton Garden ontbreekt deze functie maar kun je wel 48 uur van tevoren inchecken en eventueel de gereserveerde kamer wijzigen.
Als eerste komen de applicaties voor de Hilton en Doubletree uit, over een of twee weken.
De andere applicaties volgen daarna. Ook al zijn het losse applicaties, ze werken wel met elkaar samen: een klant die in het gewenste Hilton-hotel geen kamer meer kan vinden kan meteen doorklikken naar Embassy Suites om te kijken of daar nog wel onderdak te krijgen is.
Hotelketen Waldorf-Astoria is ook met een eigen applicatie bezig. Choice Hotels, eigenaar van 11 ketens zoals Comfort Inn en Quality Inn, heeft in maart een iPhone-applicatie gelanceerd. Starwood, bekend van de Westin, Meridien en Sheraton, heeft een applicatie waarmee je spaarpunten kunt checken. The Four Seasons heeft sinds begin oktober een applicatie waarmee je een hotelkamer kunt vinden en het aanbod van het beautycentrum kunt bekijken. Marriott ziet voorlopig af van een iPhone-applicatie; zij proberen hun mobiele websites zo goed mogelijk geschikt te maken voor alle browsers. InterContinental (van het Amstel Hotel) doet dat ook, maar heeft voor begin 2010 wel een iPhone-applicatie gepland.
Via: USA Today
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties