iPad voorkomt rugklachten bij piloten
American Airlines gaat het aantal iPads onder piloten verder uitbreiden. Tijdens een presentatie op een conferentie in New York vertelde vice-president Patrick O’Keeffe dat de iPad het belangrijkste gezondheidsrisico bij piloten heeft opgelost: rugklachten. Piloten moeten normaal gesproken een bijna 20 kilogram zware flightbag met handleidingen, rapporten, kaarten en ander materiaal met zich meedragen.
Daardoor hebben relatief veel piloten last van rugpijn. Maar een iPad in de cockpit heeft nog meer voordelen: American Airlines bespaart $1 miljoen aan brandstofkosten en het bedrijf hoeft niet langer dikke pakken papier te verspreiden als er iets in het handboek is gewijzigd. Dat bespaart papier en kosten.
American Airlines gebruikt sinds vorig jaar de iPad in alle fasen van het vliegproces. De iPad is daarbij de enige toegestane tablet volgens de FAA, de Federal Aviation Administration. Ook in Nederland wordt er gebruik van gemaakt: piloten van de KLM gebruiken de iPad eveneens. American Airlines houdt het niet alleen bij Apple-producten: stewardessen en ander dienstverlenend personeel aan boord moet het doen met Android-toestellen. Er zijn 16.000 Samsung Galaxy Notes in gebruik genomen door het personeel, om data over de toelevering van voedsel, de stoelbezetting en actuele informatie over de gate op de vragen. Verschil moet er zijn.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Piloten moeten normaal gesproken een bijna 20 kilometer zware flightbag met handleidingen, rapporten, kaarten en ander materiaal met zich meedragen.
Dat is wel een héél zware tas 😉
Moet dat niet zijn 20 kilogram zware!?
” in alle fasen van het vliegproces.”
En wanneer mogen wij nu eindelijk onze iPad en de rest van de elektronica aan laten staan? Zelfs fototoestellen moeten uit.
Nee, het gaat er niet om dat ik niet een uurtje zonder kan :), het gaat om het principe. Er diverse keren getest of elektronica invloed heeft met geen bewijs dat er daadwerkelijk iets mis kan gaan. Ooit is geloof ik geringe invloed aangetoond als er binnen 20 cm van een kabel iets gebruikt werd(zal wel ergens op Tweakers te vinden zijn).
Talloze reisprogramma’s filmen trouwens wel te pas en te onpas tijdens elke fase van de vlucht, waarom zij dat dan wel weer mogen???
Binnenkort trouwens wifi aan boord??
Crash iPad = geen handleidingen = crash vliegtuig?
@Paz: Ik heb altijd mijn iPad aanstaan om een film te kijken in het vliegtuig. Je mag hem alleen niet aan hebben tijdens het stijgen en landen. Geen enkele medewerker die mij hierover heeft aangesproken.
Dat is wel héél zwaar 20 kilometer
@Paz: Ik kijk altijd film op me iPad als ik in het vliegtuig zit. Nog nooit over geklaagd door het personeel aan boord. Zolang je het maar uit zet tijdens het stijgen en landen.
@Paz: Jij mag al heel lang je ipad gebruiken, je moet hem alleen op vliegtuigmodus hebben staan.
Met wifi is de KLM nu aan het testen.
Zo lang is de landingsbaan nog niet eens.
Bi de 4 daagse in Nijmegen zou je er een extra diploma voor krijgen.
En dan moet ik wel ff vermelden dat dit een Nederlandse toepassing is ontwikkeld door fokker!
Hebben hun wel wifi vraag ik me af
@Paz: er is al wifi aan boord:S
Yep, Delta Airlines biedt het al aan op binnenlandse vluchten in de USA. Het werkt prima en ik vond de snelheid zeker acceptabel.
Er zijn (al een tijdje) plannen om het uit te breiden naar internationale vluchten.
KLM is het aan het testen, net als meerdere luchtvaartmaatschappijen.
Gaat wel goedkomen, denk ik zo.